اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیشابور:

چالش‌های مهم تولید کشاورزی در نیشابور بررسی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: یکی از چالش‌های مهم تولید، پایین بودن بهره‌وری تولید و استفاده از نهادهای کشاورزی به‌ویژه آب، افزایش هزینه‌های تولید به‌ویژه در مرحله تهیه بستر بذر است.

چالش‌های مهم تولید کشاورزی در نیشابور بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور، محمدعلی فرهمندراد در کارگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی این شهرستان در فرهنگسرای وکیلی نیشابور اظهار داشت: اجرای کشاورزی به روش حفاظتی به‌ویژه در مراحل تهیه بستر بذر با استفاده از ادوات خاک‌ورزی حفاظتی، همچنین تناوب و تغذیه گیاهی در مرحله داشت محصول را به‌عنوان یکی از راهکارهای مناسب حل معضلات فوق است.
وی افزود: در روش سنتی کاشت بذر، آماده‌سازی زمین به‌وسیله شخم و زیر و رو شدن خاک سبب سوختن مواد آلی موجود در خاک، تبخیر زیاد و افزایش هزینه‌های تولید می‌شود که با استفاده از روش کشاورزی حفاظتی و کاشت مستقیم بذر به‌وسیله ماشین‌آلات مخصوص، ضمن جلوگیری از ضایعات فوق، هزینه‌های آماده‌سازی زمین از 200 هزار تومان به 55 هزار تومان در هر هکتار کاهش می‌یابد.   
وی اظهار امیدواری کرد که چنین کارگاه‌ها و همایش‌هایی به‌صورت مستمر در سطح استان برگزار شود.
همایش فوق با همکاری مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی 12 شهرستان استان، کشاورزان پیشرو و مدیران عامل شرکت‌های فنی و مهندسی و تعاونی‌های تولید به‌مدت یک روز برگزار شده است.
این کارگاه در دو بخش تئوری با ارائه سخنرانی‌های علمی کارشناسان مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و علمی به‌منظور آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران با روش خاک‌ورزی حفاظتی و دستگاه کشت مستقیم تشکیل شد.
کارگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی با هدف آشنایی کشاورزان جهادکشاورزی و مدیران عامل شرکت‌های فنی و مهندسی با مبانی، اهداف و روش‌های توسعه کشاورزی حفاظتی تشکیل شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول