اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

به هرکسی جز ولایت تکیه کردیم ضربه خوردیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: تجربه نشان داده است که به هرکسی جز ولایت دل بستیم ضربه خوردیم.

به هرکسی جز ولایت تکیه کردیم ضربه خوردیم
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی(ره) اظهار داشت: پروردگار در قرآنش چارچوب و مربع وجودی این سازمان عظیم را بیان کرده است آنجا که می‌فرماید:"محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی‌الکفار..." در واقع شاخصه‌های یک بسیجی را عنوان می‌کند.
وی افزود: خداوند در این جا پیامبر بزرگوار را شخصیتی می‌داند که کسانی که در مسیر ولایت با او هستند صلابت در برابر دشمن، عطوفت در میان خودی‌‌ها و عبادت خدا از جمله شاخصه‌ها و ویژگی‌هایشان است.
امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: چارچوب تشکیل توده عظیم مردمی بسیج نیز همین شاخصه‌ها یعنی عبادت، ولایت، صلابت و عطوفت است که نشاندهنده ویژگی‌های یک بسیجی واقعی است.
احتشام با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری راضی نبوده و نیستند جناح‌ بازی‌های سیاسی و گرایش‌های صنفی و قبیله‌ای بسیج را تهدید کند، تصریح کرد: همه مردم و نیروهایی که دغدغه قرآن و قبله دارند و با رسالت و ولایت عهد بسته‌اند می‌توانند به عنوان یک بسیجی در بحران‌ها و سختی‌ها مثل یک دیوار آهنین در برابر دشمن از نظام و آرمان‌های آن دفاع و حراست کنند.
وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد ولایت‌مداری به عنوان یک شاخصه بسیجی بودن بیان داشت: تجربه نشان داد به هرکسی جز ولایت دل بستیم ضربه خوردیم و تنها نقطه قابل اتکا که مردود شدن در آن راه ندارد ولایت اهل بیت(علیهم‌السلام)  و در زمان غیبت رهبری ولی فقیه است.
احتشام در بخش دیگری از سخنان خود به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز اشاره و عنوان داشت: نباید در دستگاه عزاداری محرم تعصبات و درگیری‌های سیاسی، قبیله‌ای و قشری رسوخ پیدا کند بلکه باید با شرح صدر زمینه ورود و مشارکت تمام طبقات اجتماعی در عزاداری‌ها فراهم شده و صدای وحدت و یکپارچگی در محرم و عاشورا در دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری طنین‌انداز باشد.
خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز پرداخت و گفت: گرچه مسئله بی‌حجابی و بدحجابی یکی از مهم‌ترین منکراتی است که باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه ویژه داشت اما باید بدانیم این معضل تنها منکر موجود نیست و منکراتی نظیر ظلم به دیگران، حق‌کشی‌ها، امضای بی‌جهت، پارتی‌بازی‌ها و تجرد و  ازدواج دیرهنگام از مهم‌ترین مشکلاتی است که در جامعه امروز شاهد آن هستیم که باید اهتمام خود برای رفع این منکرات نیز معطوف کنیم.
وی در پایان یاد و خاطره علما و روحانیونی چون شهید مدرس به عنوان شخصیت محبوب امام روح‌الله و شیخ مفید عالم برجسته و احیاگر تشیع را گرامی داشت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول