اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی مترو اصفهان ـ بهارستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی مترو اصفهان ـ بهارستان آغاز شد.

عملیات اجرایی مترو اصفهان ـ بهارستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالکریم محمدی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی فاز نخست پروژه متروی اصفهان ـ بهارستان اظهار داشت: برای سال‌ جاری 21 میلیارد تومان بودجه برای شهر بهارستان و فولادشهر در نظر گرفته شده که 80 درصد از این اعتبار برای شهر بهارستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه این بودجه با تلاش نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، تصریح کرد: این پروژه ادامه خط یک مترو بهارستان است که انتهای آن به صفه در شهر اصفهان ختم می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه مسیرهایی از این خط مترو در ایستگاه راه‌آهن قرار دارد، اظهار داشت: کل طول این مترو در دو قطعه A و B حدود 14 کیلومتر است.
وی بیان داشت: قطعه A این متروی اصفهان ـ بهارستان از ترمینال صفه آغاز و به ایستگاه راه‌آهن می‌رسد که این اقدام بسیار مورد توجه مسئولان راه‌آهن اصفهان نیز قرار گرفته است.
محمدی با اشاره به اینکه قطعه B از ایستگاه را‌ه‌آهن تا محور میانی شهر بهارستان که ورودی آن است، ادامه دارد، افزود: طول این قطعه 9 کیلومتر و 150 متر است.
وی بیان داشت: تاکنون یک سوم آزادسازی‌های مورد نیاز پروژه مترو اصفهان – بهارستان انجام شده است و مابقی اعتبار مورد نیاز برای این کار از محل بودجه‌ شرکت‌های مادر تخصصی به میزان 6میلیارد تومان تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ادامه داد: مناقصه این پروژه برگزار شده است و بر اساس آن دو پیمانکار مشخص شده‌اند که عملیات اجرایی آن هفته آینده آغاز می‌شود.
وی بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای قطعه یک مترو اصفهان ـ بهارستان حدود 18 میلیارد تومان و در قطعه دو آن حدود 17 میلیارد تومان برآورد شده است.
محمدی در پایان زمان بهره‌برداری از این طرح را 18 ماه عنوان کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول