اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم:

امر به معروف و نهی از منکر غریب مانده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: امر به معروف و نهی از منکر از سنت‌های حسنه الهی است که در جامعه غریب مانده و ضروری است با تدابیر و تمهیدات لازم این فرهنگ سعادت‌بخش در جامعه همگانی شود.

امر به معروف و نهی از منکر غریب مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم در آستانه ایام سوگواری ماه محرم ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) و اصحابش از شفاف‌ترین قیام‌های تاریخ بشریت در مقابل باطگرایان، ظالمان و دنیاپرستان بود.
وی افزود: واقعه کربلا و تأثیرات آن در آن دوران محدود نشد و تا زمین در چرخش است به عنوان الگویی ژرف و عمیق فرا روی همه آزادمردان و ظلم‌ستیزان عالم قرار دارد.
راستگو با بیان اینکه واقعه کربلا درس‌ها و پیام‌های انسانی بسیاری برای بشریت به همراه داشته بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از انسانی‌ترین درس‌های قیام امام حسین (ع) است که تا پای جان برای ارشاد و راهنمایی جامعه باید تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: نخستین هفته ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است که در این راستا نیاز است همه افراد و اقشار جامعه برای احیا این فریضه الهی که تأثیر مستقیم در سعادت جامعه دارد تلاش کنیم.
امام جمعه اهرم ادامه داد: متأسفانه این سنت حسنه در جامعه غریب مانده که ضروری است با تدابیر و تمهیدات لازم این فرهنگ سعادت‌بخش در جامعه همگانی شود و مردم در برابر رفتارها و گفتارهای یکدیگر بی‌تفاوت عبور نکنند.
وی همچنین ضمن دعوت از عموم مردم برای بهره‌گیری از فضای معنوی مجالس ویژه ایام ماه محرم بر پوشیدن لباس سیاه در این ایام تاکید کرد.
راستگو در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج از گسترده‌ترین نهادهای انقلابی است که به فرمان امام خمین (ره) تشکیل شد و خیلی زود ثمرات آن برای کشور نمایان شد.
وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در حال نفوذ به سایر جوامع اسلامی است افزود: بیداری اسلامی امروز، صدای بسیجیان ایران اسلامی است که امام خمینی (ره) نیز پیش‌بینی آن را کرده بودند.
امام جمعه اهرم همچنین به موضوع محدودیت‌های کالای همراه ملوان در بخش دلوار شهرستان تنگستان اشاره کرد و گفت: تحصن‌ها و تجمعات در این ایام به صلاح نیست و مردم باید با آرامش و همکاری با مسئولان مسائل و مشکلات خود را پیگیری کنند.
وی افزود: دریانوردی بخش عمدهای از معیشت مردم در شهرستان در برمی‌گیرد که نیاز است در این خصوص تدابیر لازم برای حفظ اشتغال موجود از طرف مسئولان اندیشیده شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول