اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

خوشحالیم مجلس توهم حقوق مادام‌العمر را برطرف کرد / نمایندگان باید زودتر این تبصره را حذف می‌کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تبصره حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی را پیش از بالا گرفتن انتقادهای مردمی حذف می‌کردند.

خوشحالیم مجلس توهم حقوق مادام‌العمر را برطرف کرد / نمایندگان باید زودتر این تبصره را حذف می‌کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: خوشحالیم که مجلس شورای اسلامی این توهم را برطرف کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پنجم آذرماه روز بسیج نام‌گذاری شده است، افزود: در هفته بسیج نیز کارهای بسیار خوبی توسط بسیجیان و سپاه برای پاسداشت این هفته در اصفهان برگزار شد.
خطیب جمعه اصفهان اعلام تشکیل بسیج 20 میلیونی توسط امام خمینی (ره) در سال 58  را الهامی از سوی خداوند دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور نسبت به سال‌های اوایل انقلاب بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده، جمعیت بسیجیان کشور نیز باید چند برابر شود و به 50 میلیون بسیجی برسد.
وی با اشاره به اینکه هر فردی با نیت خالص همواره آماده خدمت به دین، مملکت و اجتماع خویش باشد، یک بسیجی محسوب می‌شود، بیان داشت: روحیه بسیجی در صدر اسلام هم وجود داشته و زمانی که پیامبر اسلام (ص) اعلام جنگ می‌کردند مسلمانان برای دفاع از دین خود قیام می‌کردند.
طباطبایی‌نژاد وجود تشکیلات منسجم را لازمه بسیج فعلی دانست و تاکید کرد: دشمنان با تدابیر ویژه و تشکیلات خاصی در مقابل دین ما ایستاده‌اند و بسیج مردمی برای مقابله با این دشمن باید از تشکیلات منظم و منسجمی برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم باید حالت آمادگی از کشور را داشته باشند، ادامه داد: وجود پر برکت بسیج مردمی در دفاع مقدس و پس از آن در عرصه‌های مختلف به ویژه فتنه‌ها به دشمنان اجازه نداده تا به این کشور آسیب برسانند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه استقامت و بردباری مردم در مقابل دشمن سبب شده که ایران الگوی کشورهای اسلامی باشد، افزود: امروز شعار "هیهات من الذله" امام حسین (ع) که ما در دوران دفاع مقدس سر می‌دادیم را برادران اهل سنت در کشورهای اسلامی سر می‌دهند و این موضوع سبب افتخار شیعیان و نتیجه کار خالصانه بسیجیان است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی قدم مثبتی برداشت و در مدت کوتاهی نیروی دریایی صدام را بایکوت کرد.
طباطبایی‌نژاد ساخت ناوگان‌ها و زیردریایی‌های عظیم و پیشرفته، حفاظت از خلیج فارس و مقابله با دزدان دریایی در آب‌های آزاد جهان را جزو افتخارات کنونی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه محرم و سال قمری جدید از روز یکشنبه، اظهار داشت: وضعیت عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) در چند سال اخیر بهتر شده اما باید سعی کنیم تا خرافات را کنار بگذاریم.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: عزاداری برای سیدالشهدا (ع) ابعاد مختلفی دارد و شیوه‌های نادرستی همچون قمه‌زنی، استفاده از زنجیر تیغی و رفتن میان آتش باید کنار گذاشته شود.
وی با بیان اینکه دنیا در حال حاضر ایران را زیر نظر گرفته است، بیان داشت: باید عزاداری‌های بدون ایرادی برگزار کرد و تنها نوحه‌خوانی و سینه‌زنی نیز در این عزاداری‌ها نباشد بلکه فلسفه قیام امام حسین (ع) برای مردم و نسل جدید بازگو شود.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه محرم خطاب به منبری‌ها و روحانیون گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) در محافل باید بازگو شود و روحانیون سعی کنند تا امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند، چرا که بهترین زمان برای احیای این فریضه الهی ایام محرم و صفر است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالگرد شهادت شهید مدرس و نام‌گذاری روز مجلس در 10 آذرماه جاری اشاره کرد و ادامه داد: به دستور رهبر معظم انقلاب، قبر مرحوم مدرس که توسط رژیم پهلوی خراب شده بود به صورت مقبره زیبایی در آمد و تولیت آن هم به آستان قدس رضوی واگذار شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مسائل پیش آمده اخیر در مجلس شورای اسلامی درباره حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی گفت: خوشحالیم که مجلس شورای اسلامی این توهم را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه این حقوق برای مدیران سیاسی در برخی کشورها پس از فراغت از کار در نظر گرفته شده است، افزود: این موضوع در دوره‌های مختلف مجلس‌ مطرح بوده و افرادی همواره در پی این موضوع بوده‌اند که برای مدیران سیاسی پس از اتمام دوران کار، حقوق مادام‌العمر تصویب کنند.
طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در دوران مختلف مجلس همواره این روحانیون بودند که با این طرح مخالفت می‌کردند و روحانیون مجلس فعلی نیز این بار به شدت با این موضوع مخالف بودند.
وی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به تبصره مجلس گذشته می‌شد، ادامه داد: اگر هم این تبصره در مجلس تصویب می‌شد، شورای نگهبان مطمئناً آن را رد می‌کرد چرا که مشکل قانونی داشت.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بهتر این بود که نمایندگان مردم پیش از انتقاد گسترده مردم و علما این تبصره را حذف می‌کردند، هرچند بیشتر نمایندگان مجلس با آن مخالف بودند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول