اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

اجرای طرح مصرف بهینه آب در تولید برنج

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی فریدونکنار از اجرای پروژه ترویجی بهبود مدیریت و تحقق مصرف بهینه آب در فرآیند تولید برنج در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح مصرف بهینه آب در تولید برنج
علیرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: کمبود روزافزون منابع آبی باعث کمتر شدن سهم کشاورزی از این منابع شده است.
وی ابراز داشت: این روند ما را ناچار می‌سازد تا از منابع موجود با بالاترین راندمان استفاده کنیم که یکی از راهکارهای مورد استفاده برای کمتر شدن مصرف آب در کشت برنج، تغییر روش مرسوم آبیاری غرقاب دائم به آبیاری تناوبی است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: یکی از کارآمدترین شیوه برای دستیابی و تحقق این امر مهم استفاده از آموزش‌های ترویجی مشارکتی کشاورز مدار FFS محسوب می‌شود زیرا به کشاورز این فرصت را می‌دهد تا با مشاهده، مقایسه، تجزیه و تحلیل در مزرعه به نتیجه برسد.
وی گفت: در این راستا جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار پروژه ملی بهبود مدیریت و مصرف بهینه آب در فرآیند تولید برنج به روش مدرسه در مزرعه را در روستای حیدرکلا در سال زراعی جاری اجرا کرده است.
به گفته غلامی، در این پروژه محققان و کارشناسان ترویج مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار و 23 نفر از برنج‌کاران فعال و پیشرو روستای حیدرکلا هر هفته در مزرعه پایلوت واقع در روستای حیدرکلا گرد هم آمدند.
وی اذعان داشت: این کشاورزان در مورد مسایل مختلف کاشت، داشت، برداشت برنج و به ویژه مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماری‌ها و مدیریت مصرف بهینه آب به بحث و تبادل نظر پرداخته و آموزش‌های لازم ارائه شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهداف این پروژه ارتقای میانگین عملکرد، کاهش ضایعات، تولید محصول سالم و بهینه سازی مصرف آب کشاورزی است که منجر به بهبود مصرف آب در مزارع و در نهایت موجب افزایش راندمان و کارآیی مصرف آب می‌شود.
انتهای پیام/م30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول