اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

حرکت بسیج سازندگی همانند جهاد اول انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: حرکت بسیج سازندگی یادآور حرکت‌ها جهادی اول انقلاب است و تداعی‌کننده دوران درخشان دفاع مقدس است.

حرکت بسیج سازندگی همانند جهاد اول انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار مجید خراسانی صبح امروز در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری فیلم و عکس هجرت اظهار داشت: کار بسیج سازندگی کار عمرانی نیست بلکه زمانی که در سال 79 این حرکت آغاز شد با هدف فرهنگی بود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در طول اردوهای جهادی، شعرهای جهادی، طنزهای زیبا و هزاران قطعه عکس از دل و زبان جهادگران حاضر در متن کار و محرومیت ارائه شد که برای انتقال به بدنه جامعه بسیار مناسب بود و همچنین امسال تا قبل از پایان سال کتاب طنزهای جهادی تقدیم به جامعه فرهنگی کشور می‌شود.
خراسانی با اشاره به پیش‌قدم بودن استان خراسان در برگزاری این جشنواره ادامه داد: طی پیشنهادی که در جشنواره کشوری مبنی بر امکان برگزاری استانی این جشنواره به صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر و بومی‌سازی شده‌تر ارائه شد، استان خراسان رضوی پیشگام در پذیرش و برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی سازندگی استانی شد.
وی با اشاره به اینکه افراد در سخت‌ترین شرایط به جهاد برای محرومان مشغول شدند، افزود: این افراد حتی در سه ماه تابستان در روستاهای دورافتاده بودند.
جواد علما دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری هجرت با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از عمر بسیج سازندگی می‌گذرد، اظهار داشت: از برکات این حرکت در طول این مدت می‌توان به سوق دادن آن به دوران طلایی دفاع مقدس نام برد و همچنین در بعد اجتماعی به خدمت‌رسانی به محرومین اشاره کرد.
وی افزود: البته این حرکت‌ها هنوز جواب‌گوی نیازها نیست و با کمک همه دستگاه‌ها به‌ویژه رسانه‌ها باید این حرکت به لایه‌های مختلف جامعه معرفی شود تا زمینه را برای مشارکت عمومی به‌ویژه در مساجد و محله‌ها فراهم کند.
علما با تاکید بر این که فضای تبلیغاتی در استان برای ارتقای سطح آگاهی مردم باید وسیع‌تر باشد ادامه داد: با اعزام هنرمندان به مناطق می‌توان در این زمانه قدم‌های موثری را برداشت به دلیل آنکه اعزام آنان با قرار گرفتن در مناطق محروم تاثیر بسزایی دارد و البته امسال 45 عکاس و 19 مستند ساز را به اردوهای جهادی اعزام کرده‌ایم.
وی با اشاره به حضور خواهران در طرح اردوهای جهادی کرد و افزود: با توجه به این مسئله 3 گروه از خواهران مستندساز نیز به مناطق طرح اعزام شدند تا حضور خواهران را پوشش دهند.
علما با اشاره به چشم‌انداز آینده تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره، راه‌اندازی سایت اختصاصی، تکثیر آثار منتخب جشنواره و حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از هنرمندان از جمله اقدامات در دست است.
دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری هجرت با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کرد و افزود: تعداد 5‌هزار 524 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که  89 فیلم، 5 هزار عکس و 19 نماهنگ هستند که از میان 27 فیلم، 36 عکس و 9 نماهنگ برای مسابقه برگزیده شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول