اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هشدار داد:

ترک فریضه «امر به‌ معروف و نهی از منکر» یعنی «مردن»

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در روایات فراوانی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آمده هر کس امر به معروف و نهی از منکر را با قلب، دست و زبان خود ترک کند مرده است.

ترک فریضه «امر به‌ معروف و نهی از منکر» یعنی «مردن»
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر امروز در دیدار روسای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مباحث دینی، اجتماعی، سیاست، دنیا و آخرت با امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دارد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه احکام را حفظ می‌کند و نگه می‌دارد پرتو امر به معروف و نهی از منکر است.
این مرجع تقلید به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: جمعی در کشتی سوار بودند و فردی مشغول سوراخ کردن محل نشستن خود بود و پیامبر اکرم(ص) فرمود «اگر از اقدام این فرد جلوگیری شود فرد و جامعه نجات پیدا می‌کند».
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از این اثر برخوردار است و علاوه بر منفعت به مرتکب منکر و ترک‌کننده معروف، برای دیگران همچنین مفید است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: روایات و احادیث فراوانی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نقل شده و باید مسلمانان به این مسئله اهتمام کنند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند.
وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود «اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید و مردم نسبت به اوضاع و احوال جامعه بی‌تفاوت باشند گرفتار خطر می‌شوند».
این مرجع تقلید تاکید کرد: نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم و همه ما مسئولیم و لازم است نسبت به همه جهات نظارت داشته در زمینه‌های مختلف باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در قیام بزرگ سیدالشهدا نقش فراوانی داشته و تصور عظمت این قیام برای ما مشکل است و حضرت برای این فریضه الهی به قیام پرداخت.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: در روایات فراوانی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آمده هر کس امر به معروف و نهی از منکر را با قلب، دست و زبان خود ترک کند مرده است.
وی عنوان کرد: باید همه مسلمانان، جوانان، دانشگاه‌ها و صدا و سیما نسبت به این فریضه احساس مسئولیت کنند و این فریضه را انجام دهند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه محرم و عاشورا مدرسه‌ای گسترده است، گفت: کلاس‌های امر به معروف و نهی از منکر در این نهاد برای عموم مردم مانند دانشگاهی، غیردانشگاهی و کارگر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: درس بزرگ مکتب سیدالشهدا این بود که مسلمانان در برابر معصیت و گناه بی‌تفاوت نباشند و بدانند مسئولند و هر کجا نقطه ضعف وجود دارد به اقداماتی در زمینه برطرف کردن آنها اقدام کنند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی عنوان کرد: باید طوری رفتار شود که هر فرد در خط و حدودی که خداوند برای او قرار داده در آن خط باشد تا نهضت‌های اسلامی محفوظ بماند.
وی با تاکید بر درس‌آموزی شیعیان از مکتب امام حسین(ع) گفت: امیدواریم به برکت محرم و قیام سیدالشهدا اقداماتی که سیدالشهدا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر کردند زنده بماند و برکات این ماه اسبابی شود تا بیش از گذشته در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنیم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: اکنون نقص‌هایی وجود دارد که امر به معروف نمی‌شود و منکراتی است که مردم آنها را منکر نمی‌دانند و لازم است در این حوزه امر به معروف اظهار وجود در منکر شود و بگوید خلاف شرع است.
وی یادآور شد: امام زمان(عج) از یاران و پیروان خود انتظار دارد که در مقام احقاق حق قوی باشند چراکه خداوند مومن قوی را دوست دارد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول