اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

نبود امر به معروف و نهی از منکر یک خطر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: جامعه امروز بدون وجود امر به معروف و نهی از منکر خطرناک است.

نبود امر به معروف و نهی از منکر یک خطر است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام میر یعقوب موسوی شامگاه چهارشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر زنجان اظهار داشت: جوانان امروز در معرض گناه و انحراف قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این فریضه یک مسئولیت شرعی و انقلابی است.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) است، اضافه کرد: امام حسین (ع) با هدف برگرداندن مردم به مسیر حق قیام کرد.
وی با اشاره به اینکه تربیت شدگان مکتب امام حسین (ع) باید متناسب با مکتب ایشان در جامعه حاضر شوند، ادامه داد: جوانان باید شان و منزلت خود را حفظ کنند.
موسوی با بیان اینکه بی‌حجابی و بی حیایی در جامعه افزایش یافته است، تصریح کرد: باید این افراد امر به معروف و نهی از منکر شوند.
وی با اشاره به اینکه عدم امر به معروف و نهی از منکر موجب فساد در اجتماع می‌شود، اضافه کرد: به تبع جامعه جوانان و مردم نیز به فساد کشیده می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه در بیش از 100 آیه قرآنی به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است، افزود: بر اساس این آیات بهترین مردم کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه به گفته پیامبر اکرم (ص) آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشین خدا در زمین هستند، خاطرنشان کرد: همچنین منفورترین مردم نزد خداوند نیز آمران به منکر و ناهیان از معروف هستند.
موسوی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در زمینه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: منفعت یک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر از 40 شبانه‌روز بارش در کشور است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول