اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید گیلان:

جهاد علمی ماموریت بسیج اساتید است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گیلان گفت: بومی سازی علوم انسانی، ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها و جهاد علمی جزو ماموریت مهم بسیج اساتید است.

جهاد علمی ماموریت بسیج اساتید است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن حبیبی در نشست بصیرت و جهاد علمی بسیج اساتید گیلان اظهار داشت: بسیج‌ طبق ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن برخاسته از اعتقاد میلیون‌ها انسان است.
وی، ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت را از ویژگی‌های بسیجیان دانست که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده‌اند.
مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان، اخلاص، بصیرت، عمل به‌هنگام و تبعیت از رهبری را به ‌عنوان شاخصه‌های یک بسیجی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب، امام(ره)،‌ شهدا و پیروی از ولایت فقیه از جمله وظایف بسیجیان است و امروز بسیجیان باید با افزایش سطح دانش خود برای مقابله با جنگ نرم در شکل‌های مختلف مجهز شوند.
وی با اشاره به ولایت‌پذیری ملت ایران ابراز داشت: ملت ایران ولایت‌پذیری خود را در طول انقلاب حفظ و از دستورات ولی امر خود را اطاعت کرده‌اند.
 
*بسیج اساتید خط مقدم جهاد علمی است
 حبیبی، بسیج را شجره طیبه ولایت‌مداری خواند و افزود: بسیجیان در تمام صحنه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی به شهروندان خدمت می‌کنند و در صف نخست خدمتگزاری هستند و بسیج اساتید خط مقدم جهاد علمی است.
وی، تـشـکیل بـسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران را یکی از برکات و الطاف خداوند نامید و یادآور شد: بسیج در حـوادث مختلف پـس از پیروزى انقلاب‌ به ویژه در جنگ‌، با ایثار، خلوص، فداکارى و شهادت‌طـلبـى‌ کشور و انقلاب را بیمه کردند.
این مسئول، به گسترش کانون‌های بسیج اساتید در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج اساتید در تمام مراکز آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و در قالب کانون‌های بسیج اساتید گسترش یافته که در حال حاضر این سازمان اهداف خود را با بهره‌گیری از ظرفیت 76 درصدی اعضای هیئت علمی بسیجی پیگیری می‌کند.
 
*بسیج اساتید تجلی توسعه کشور است 
وی افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید با تقویت ساز و کارهای لازم زمینه تحقق شعار پیشرفت و عدالت را به سهم خود در کشور فراهم می‌کند.
حبیبی با بیان اینکه بسیج مظهر عشق و علاقه مردم به نظام اسلامی و تداوم راه شهداست، خاطرنشان کرد: هدف حضرت امام (ره) از تشکیل این نهاد مردمی ترویج تفکر بسیجی برای مقابله با کینه توزی‌ها و جنگ نرم دشمنان در حال و آینده بود.
استاد دانشگاه‌های گیلان اذعان داشت: امروز که دشمنان برای ضربه زدن به نظام و تضعیف ارزش‌ها و اعتقادات نسل جوان به تهدید نرم متوسل شده‌اند، باید بسیجیان وارد عرصه کار و تلاش شوند.
وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترش پیدا کرده است، ابراز داشت: در جایی که تفکر بسیجی حاکم باشد پیروزی و موفقیت حاکم خواهد بود. 
حبیبی افزود: امام راحل شجره طیبه بسیج را بنا نهادند و پرورش دادند و امروز درخت تناوری است که از آن بهره‌مندیم.
به گفته وی، تفکر بسیجی نه تنها در دفاع مقدس بلکه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سازندگی کشور نیز تحول ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول