اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد:

1200 مداح کهگیلویه و بویراحمدی ساماندهی شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت افزون بر یک هزار و 200 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در ماه محرم در سطح مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

1200 مداح کهگیلویه و بویراحمدی ساماندهی شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مازیار قشقایی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با پیرغلامان و مداحان گچساران اظهار کرد: برنامه‌های ماه محرم باید در راستای تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز برگزار شود.
رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آسیب‌های عزاداری در گچساران در حداقل قرار دارد و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب آسیب‌های موجود در اشعار و مداحی‌ها به صفر برسد.
قشقایی با بیان اینکه در کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد هزار و 200 مداح فعال ساماندهی‌ شده فعالیت دارند، افزود: هماهنگی میان مداحان و پیرغلامان این کانون سبب پیشرفت و ارتقا سطح کیفی مداحی و آسیب‌شناسی و بر طرف‌ شدن آسیب‌ها در این استان شده است.
وی با اشاره به اینکه در گچساران 600 مداح مرد و زن ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: مداحان عضو کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد در این کانون تشکیل پرونده داده و ساماندهی شده‌اند و در مناسبت‌های مختلف در مساجد، هیئات مذهبی و اماکن فرهنگی به‌ منظور ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت دارند.
این مقام فرهنگی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد فضیلت و اجر مداحی ائمه معصومین را کاری بسیار خطیر و با ارزش عنوان کرد و ابراز داشت: مداحان باید با بررسی دقیق در محتوا، اشعار را قرائت کرده و از اشعار و مضامینی که در آن تحریف و آسیب است دوری کنند.
قشقایی تأکید کرد: مداحان باید دقت لازم در نوع و سبک نوحه و مقاتل داشته باشند و تلاش کنند تا مردم از شور به شعور برسند.
رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار مداحان در هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی برافراشتن با صلابت پرچم ولایت‌مداری است، جایگاه مداحان را بسیار مهم و والا دانست و آن را سبب استحکام اعتقادات مردمی و شناسایی اهل بیت(ع) به مردم عنوان کرد.
قشقایی تلاش مسئولان صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در پیگیری انعکاس و پوشش مراسم‌های مذهبی نقاط مختلف شهری و روستایی این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استان‌های کشور همت بالایی را در زمینه پوشش اخبار مراسم‌های مذهبی داشته است.
وی گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تهیه‌کنندگان و خبرنگاران بوده تا با انعکاس برنامه‌های عزاداری خودجوش مردم، پیوند عمیق مردم با اسلام و اهل بیت(ع) را به رخ استکبار جهانی بکشند.
قشقایی بیان کرد: در گچساران سبک‌ها، لهجه‌ها، گویش‌ها و زبان‌های مختلف و متنوعی در برگزاری مراسم عزاداری‌های محرم و صفر وجود دارد و مداحان این شهرستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی هستند.
قشقایی از مسئولان هیئت‌ها و مداحان خواست نسبت به پوشش و انعکاس مراسم عزاداری هیئت‌ها با خبرنگاران همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول