اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه:

شرایط برای فعالیت‌های قرآنی در کشور آماده است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فضای موجود برای فعالیت‌های قرآن گفت: امروز در کشور ما بهترین شرایط برای فعالیت‌های قرآنی آماده شده است.

شرایط برای فعالیت‌های قرآنی در کشور آماده است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی با حضور در جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) در جمع طلاب گفت: امروز بعد از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی شرایط دست به دست هم داده تا فعالیت‌های قرآنی در کشور ما به اوج خودش برسد و من و شما باید از این زمینه استفاده کنیم.
مسئول مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: بحمدالله این مدرسه مبارکه سالیان سال است که بیشترین اهتمام را برای ترویج مباحث قرآنی برای طلاب داشته است.
وی در ادامه با انتقاد از نظام آموزشی کشور عنوان کرد: متاسفانه قرآن و حدیث از سبد آموزشی، تربیتی و تهذیبی مجموعه‌های آموزشی کشور حذف شده است و به معنای واقعی خودش در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها موجود نیست.
مسئول مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به شرایط کنونی کشور برای فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: امروز در کشور ما بهترین شرایط برای فعالیت‌های قرآنی آماده شده است و بعد از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی شرایط دست به دست هم داده تا فعالیت‌های قرآنی در کشور ما به اوج خودش برسد و من و شما باید از این زمینه استفاده کنیم.
حسینی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به طلاب در مورد خواندن قرآن ابراز داشت: مقام معظم رهبری به طلاب فرمودند «روزی نباشد که قرآن نخوانید. اصلاً قرآن در جیبتان باشد و از هر فرصتی برای خواندن قرآن استفاده کنید.»
مسئول مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال که فرمودند «ما باید 10 میلیون حافظ داشته باشیم»، اظهار داشت: کشور ما در بین کشورهای اسلامی کمترین حافظ قرآن را دارد، به طوری که در لیبی با 7 میلیون جمعیت یک میلیون حافظ قرآن دارد و همچنین کشور پاکستان 7 میلیون حافظ قرآن و 70 درصد کشور سودان حافظ قرآن هستند.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهید فرمایش مقام معظم رهبری را عملی شود، اهتمام آن باید از حوزه‌های علمیه شروع شود.
مسئول مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در انتهای سخنان خود با اشاره به برکت حفظ قرآن ابراز داشت: حافظه انسان الفاظ قرآن را راحت تر حفظ می‌کند ولی اگر این محفوظات مرور نشود، از ذهن انسان می‌رود.
این گزارش حاکی است، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، مسئول مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور در جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) در روند اجرای برنامه قرآنی این حوزه علمیه قرار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول