اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا خبر داد:

برگزاری رقابت‌های مفاهیم قرآنی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از برگزاری سی و ‌چهارمین مرحله شهرستانی مسابقه مفاهیم قرآن در این شهرستان در چهارم آذر امسال خبر داد.

برگزاری رقابت‌های مفاهیم قرآنی صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف بعد از ظهر امروز در جلسه اوقاف این شهرستان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در صومعه‌سرا همزمان با دیگر شهرستان‌های گیلان، اظهار داشت: مسابقات قرآنی در دو بخش خواهران و برادران و دو مقطع سنی بالا و زیر 16 سال در رشته حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد.
وی با اشاره به حوزه برگزاری مسابقات در هر یک از رشته‌های مذکور تصریح کرد: مسابقات در رشته حفظ برای برادران و خواهران در دو مقطع شکوفه‌ها و بزرگسالان در بخش حفظ یک، 2.5 و 20 جزء بود که چهار نفر در صومعه‌سرا به مقام نخست مسابقات دست یافتند.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا، سیده راضیه مهران، هاجر صفری و سمیه میرزانژاد نیز نفرات نخست تا سوم در رشته ترتیل این دوره از مسابقات در این شهرستان بودند که به مرحله استانی راه یافتند.
وی خاطرنشان کرد: تمام نفرات برتر شرکت کننده در سی و ‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله شهرستان پس از کسب امتیاز در مرحله استانی برای فینال مسابقات به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.
خادم‌شریف، زمان برگزاری مسابقات مرحله کشوری را در تاریخ 22 دی امسال عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت قرآنی می‌توانند حداکثر تا 30 آبان با مراجعه به اداره‌های اوقاف سراسر استان و بقاع متبرکه شاخص، با ارائه یک برگ کپی شناسنامه و یک قطعه عکس، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: امسال در دو سطح شکوفه‌ها و بزرگسالان در بخش برادران بالغ بر 161 نفر و بخش خواهران 162 نفر در دوره مسابقات مذکور در این شهرستان شرکت داشتند.
این مسئول از برگزاری سی و چهارمین مرحله شهرستانی مسابقه مفاهیم قرآن کریم در صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد: این مسابقه در راستای ترویج مفاهیم قرآنی در تاریخ 4 آذر راس ساعت 9 صبح به صورت همزمان در صومعه‌سرا و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نفرات برتر هر شهرستان به مرحله استانی مسابقات مفاهیم قرآن که 25 آذر برگزار می‌شود راه می‌یابند.
خادم‌شریف با اشاره به چگونگی اجرای مسابقه و نحوه طرح سئوالات امتحان سی چهارمین دوره مسابقه مفاهیم قرآن کریم اظهار داشت: طرح سئوال این مسابقه بر اساس کتاب "تفسیر همراه" است که در بین تمام ثبت‌نام کنندگان توزیع می‌شود.
وی، آمار ثبت‌نام کنندگان این رشته از مسابقات قرآنی را تاکنون 50 نفر از خواهران و برادران صومعه‌سرایی بیان کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول