اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز آذر؛

بارش برف همراه با کولاک چهره زمستانی به اردبیل داد

خبرگزاری فارس: در سومین روز از آخرین ماه فصل پاییز بارش برف همراه با کولاک و باد شدید چهره زمستانی به اردبیل بخشید.

بارش برف همراه با کولاک چهره زمستانی به اردبیل داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش که عصر امروز همراه با باد و کولاک بود علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم در داخل شهر در جاده‌های مختلف استان اردبیل نیز زمینه کندی تردد و برخی مشکلات را سبب شده است.
با تغییر ناگهانی هوا از صبح امروز و بارش برف در اکثر شهرهای استان اردبیل سرمای بی‌سابقه‌ای در این شهر حاکم شده است به طوری که اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای هوا را سه درجه زیر صفر اعلام کرد.
با ورود یک جبهه سرد و ناپایدار به استان اردبیل علاوه بر شهر اردبیل بارش برف در نیر، نمین و سرعین نیز همچنان ادامه دارد که در اغلب این نقاط این بارش همراه با کولاک و یخبندان است.
ریزش برف در اردبیل با وزش باد 35 کیلومتر در ساعت مردم را به ویژه رانندگان و مسافران گذری جاده‌های استان را متعجب کرده است به طوری که سرمای هوا سبب شده تا برف روی زمین در وسط روز یخ بسته مشکلاتی در تردد روزانه مردم به وجود آید.
به گزارش فارس، اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اشاره به بارش برف همراه با کولاک به ویژه در جاده‌های مواصلاتی این استان و لغزنده بودن جاده‌ها در اکثر محورها از رانندگان خواست تا در تردد خود تجهیزات کامل زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.
از گردنه صائین و الماس خلخال خبر می‌رسد که تردد در این جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور با مشکلاتی همراه است به طوری که تردد در اکثر این محورها با کندی انجام می‌شود.
این سامانه که از صبح امروز وارد اردبیل شده تا آخر وقت شنبه به شکل افزایش تراکم ابر و مه در آسمان و بارش برف در نقاط سردسیر و باران در جلگه مغان ادامه می‌یابد که از هموطنان استان اردبیل خواسته شده در استفاده از انرژی گاز طبیعی نیز با دقت بیشتر عمل کرده و از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنند.
حاکم شدن این وضعیت نیروهای امدادی را نیز در اکثر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به مراقبت و آماده‌باش کامل وادار کرده است به طوری که براساس اعلام جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیروهای امدادگر این جمعیت در پایگاه‌ها و مراکز امدادی سیار مستقر شده و برای حادثه‌دیدگان احتمالی امدادرسانی می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول