اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

هیئت‌های مذهبی بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان هیئت‌های مذهبی را بهترین بستر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان برشمرد.

هیئت‌های مذهبی بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی صبح امروز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام اظهارداشت: در تقویم دل ما خاطره‌ای به سرخی محرم نیست چرا که در عاشورا امام حسین را سر بریدند و امام حسین شهید امر به معروف و نهی از منکر شد.
وی از مبلغان و مداحان به عنوان ارکان هیئت‌های مذهبی یاد کرد و یادآور شد: نقش این افراد در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ایام محرم تاثیرگذار است.
مصائبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در استان کردستان بیان داشت: توجه به عزاداری و مجالس اهل بیت (ع) و همچنین برنامه‌های هفته وحدت دو قله بزرگ در استان است که گرامیداشتن این دو امری لازم و ضروری است و هیئت‌ها باید در این راستا پیشتاز و پیشقدم باشند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه خوشبختانه آسیب‌ها در استان کردستان کم است، افزود: امسال هم همچون سال گذشته بازرسانی از بین هیئت‌های مذهبی برای اجرای بهتر برنامه‌های عزاداری ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام مصائبی نیاز هیئت‌های مذهبی را تغذیه فکری و اعزام مبلغ دانست و گفت: در این راستا نیز اقدامات لازم توسط این اداره کل صورت گرفته است.
وی دوری از خرافه‌ها و پرهیز از آسیب‌های احتمالی را از رسالت مسئولان هیئت‌ها برشمرد و گفت: نقش هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در برنامه‌های بزرگ ملی و مناسبتی ملموس است و از این‌رو انتظار می‌رود در برنامه‌های ایام محرم نیز بهتر از گذشته فعالیت داشته باشند.
در این جلسه اعلام شد، شهرستان‌های قروه، بیجار، کامیاران و سنندج در روزهای آخر ماه ذی‌الحجه همایش بزرگ عاشورائیان را برگزار کنند.
همچنین در این جلسه مسئولان هیئت‌های مذهبی مشکلات و موارد خود را اعلام کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول