اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هیئت‌های مذهبی استان قم:

مسئولان هیئت‌های مذهبی آموزش‌های عقیدتی می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیر هیئت‌های مذهبی استان قم گفت: تیر کینه دشمنان به سوی عقیده‌های مردم نشانه رفته که در این راستا مسئولان هیئت‌های مذهبی آموزش عقیدتی دیده و با مسائل روز آشنا می‌شوند.

مسئولان هیئت‌های مذهبی آموزش‌های عقیدتی می‌بینند
محمد‌علی بختیاری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: آموزش به مسئولان هیئت‌ها می‌تواند بسیاری از آسیب‌هایی که ممکن است در قالب هیئت‌ها به جامعه وارد شود را برطرف کند.
وی هدف از آموزش به مسئولان هیئت‌ها را مقابله با تهاجمات فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نکته برای همه روشن است که دشمنان ایران اسلامی در جنگ سخت توانایی مقابله با ما را ندارند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا با کمرنگ کردن عقیده‌ها به اهداف خود برسند.
مدیر هیئت‌های مذهبی استان قم ادامه داد: ما در تلاش هستیم فرهنگ عاشورایی را که از نسل‌های پیش برای ما به جا مانده است به صورت محتوایی حفظ و آن را برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم.
وی از دیگر اقدامات هیئت‌های مذهبی را ارتباط تنگاتنگ با تمام دستگاه‌های فرهنگی امنیتی و اجتماعی قم ذکر کرد و گفت: تمام این دستگاه‌ها در برگزاری هر چه سالم‌تر عزاداری در استان قم نقش دارند.
بختیاری‌زاده بیان کرد: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ‌آستانه کریمه اهل‌بیت (س) مفاد آموزشی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی مشخص شده است که آموزش مدیریت هیئت‌های مذهبی،‌ نوع برخورد با مردم و جوانان در شرایط گوناگون، ‌چگونگی جذب جوانان و... از جمله مواردی است که به مسئولین هیئت‌های مذهبی آموزش داده می‌شود.
وی هیئت‌های مذهبی استان قم را ولایی دانست و تصریح کرد: این هیئت‌ها مردم نهاد بوده و از بطن ولایت سرچشمه می‌گیرند و بر مبانی عقیدتی تکیه دارند که این مهم از افتخارات قم محسوب می‌شود.
مدیر هیئت‌های مذهبی استان قم‌ راز ماندگاری عاشورا را شور و شعور عنوان کرد و گفت: هر سال معارف عاشورایی شکوفا می‌شود و می‌تواند راه روشنی را تا سال آینده برای مردم ترسیم کند.
وی همچنین از ثبت 2 هزار هیئت مذهبی در قم خبر داد که از این تعداد 260 هیئت به بانوان اختصاص دارد.
بختیاری‌زاده خاطرنشان کرد: با ساماندهی هیئت‌های مذهبی حدود 700 هیئت از 2 هزار هیئت به ثبت رسیده در قم فعال هستند و در طول سال برنامه‌های مختلفی دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول