اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

تلفات جانی حوادث طبیعی در گلستان صفر بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خوشبختانه تلفات جانی ناشی از بروز حوادث طبیعی نسبت به سال گذشته در سطح استان گلستان صفر بوده است.

تلفات جانی حوادث طبیعی در گلستان صفر بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول حسام شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: خسارات به بار آمده از بروز حوادث طبیعی در استان هم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.
وی با بیان اهمیت توجه ویژه به بحث آموزش‎های همگانی و تخصصی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‎شود، تصریح کرد: تلاش شده است با آموزش مستقیم با افراد جامعه ضرورت آشنایی مردم با بلایای طبیعی به مردم آگاهی داده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: هر چه مشارکت مردم در این خصوص بیشتر شود خسارات ناشی حوادث طبیعی کاهش می‌یابد.
حسام همچنین در بحث اقدامات عمرانی که در کنار آموزش‎های همگانی و تخصصی انجام می‎شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات در بخش حوادث و تعاملات خوبی که بین دستگاه‎های اجرایی مرتبط برقرار است، طبق برنامه‎ریزی‎های انجام شده، تلاش شده است پروژه‎های که جنبه پیشگیری در خصوص حوادث دارند در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به قرار داشتن استان گلستان در رده پنج استان اول در بحث سیل، به مهندسی رودخانه‎ها طی سال‎های اخیر در راستای لایروبی، احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق خطرزا اقداماتی خوبی انجام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اجرایی کردن ایمنی 50  روستای در معرض خطر سیل و رانش، اقداماتی در خصوص حوزه‎های آبخیز همچون احداث بندهای خاکی برای کنترل روان و یا احداث سازه‎های کنترل سیلاب در بحث جمع‎آوری آب‎های سطحی از جمله اقداماتی خوبی دیگر در این زمینه بوده است.
حسام همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی که موجب شده بیشترین آتش‎سوزی‎ها در استان‌های شمالی رخ دهد، افزود: برنامه‌هایی در راستای آمادگی برای پیشگیری و مقابله با حریق صورت گرفته که از آن جمله به سازماندهی نیروهای 22 نفره در روستاهای حاشیه جنگل، تخصیص اعتبارات برای خرید تجهیزات انفرادی، مرمت جاده‌های دسترسی به جنگل، سازماندهی نیروها، برنامه‌ریزی برای ایجاد دو مرکز پایگاه اطفای حریق در گرگان و شرق استان گلستان انجام شده است.
وی همچنین در خصوص ضرورت ایجاد امداد هوایی با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر در استان گفت: چند سالی است که پروژه پایگاه امداد هوایی را آغاز کرده‌ایم، اما به دلیل محدودیت اعتباری روند رشد آن از سرعت کمتری برخوردار بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: امسال با سیاستگذاری‌های انجام شده تلاش داریم بتوانیم با تخصیص منابع پیش‌بینی شده شاهد بهره‎برداری فاز یک آن باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول