اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه مددجویان کمیته امداد؛

همایش روز ملی خانواده در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش روز ملی خانواده ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل سالن حافظ بجنورد برگزار شد.

همایش روز ملی خانواده در بجنورد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، یکی از اساتید دانشگاه‌های کشور در همایش روز ملی خانواده ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)،اظهار داشت: زندگی همچون گلستانی است که انسان با توجه به شخصیت وجودی خود باید آن را پرورش دهد.
حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی افزود: پروردگار متعال برای تشکیل بنیان خانواده سالم الگو‌هایی را برای هدایت بشریت فرستاده است و انسان با استفاده از این الگوها می‌تواند راه سعادت و خوشبختی خود را در این گلستان زندگی فراهم کند.   
وی با بیان اینکه کانون مقدس خانواده در اسلام و قرآن به حدی مهم بوده که تلاش برای آن به‌عنوان جهاد معرفی شده است، افزود: در فرهنگ اسلام و قرآن نیز هیچ جهادی بدون پاداش نخواهد ماند.
اسماعیلی شناخت ارزش‌های دینی جامعه و احترام به آن را مسیر سعادتمندی انسان‌ها در زندگی دانست و گفت:‌ البته نگرش انسان به الگوهای الهی و امامان معصوم بر دو نوع است که یکی از مسیرها انسان را به کانون و موفقیت در زندگی سوق می‌دهد و نگرش دیگری نیز تزلزل در خانواده و سرد شدن کانون خانواده‌ها را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه نگرش الهی برخی از انسان‌ها در زندگی و اجتماع  همانند گوهری است که با وجود گران قیمت بودن و جایگاه بالا هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، اظهار داشت: نگرش این نوع انسان در زندگی هر اندازه هم دارای ارزش و مورد احترام باشد ولی به خاطر بی‌کاربرد بودن و استفاده نکردن آن دارای تزلزل فرد در رفتار و سرد شدن کانون خانواده است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: نگاه برخی دیگر از انسان‌ها در زندگی به صورت شناخت و استفاده از تجربیات است به طوری که در این نگاه انسان از الگوی رفتاری بزرگانی همچون امامان و پیامبران استفاده می‌کند که این نوع نگاه به زندگی، موجب پایداری و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.   
وی یادآوری لغزش‌های گذشته انسان، احساس پوچی، احساس تنهایی در زندگی و نگرانی از سرنوشت را از عوامل نگران‌های مشترک بین خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها برای درمان هر یک از موارد مذکور باید از آموزه‌های قرآن مقدس بهره‌مند شوند.
بر پایه این خبر، در این همایش از خانواده‌های موفق مددجوی زیرپوشش کمیته امداد تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول