اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس:

بسجیان در دفاع فرهنگی فعال باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر فعال بودن یک بسیجی در دفاع فرهنگی گفت: بسیجی اعم از زن و مرد باید فرهنگ‌ساز باشند.

بسجیان در دفاع فرهنگی فعال باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی موحد بعد از ظهر امروز در نخستین گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس که توسط سازمان بسیج اساتید این استان برگزار شد، اظهار داشت: بسیجی بودن در سه بعد علمی، اجرایی و شخصیتی نمود و معنای واقعی پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه بسیجی بودن در بعد علمی یعنی علومی که در اسلام به عنوان پایه‌های پذیرش این ایدئولوژی نامگذاری شده است، در بعد علمی برای یک بسیجی نمود پیدا کند، افزود: موقعیت‌شناس بودن بسیجی در بعد اجرایی بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تعقل و تدبر در قرآن برای بسیجی ضرورت دارد، بر فعال بودن بسیجی در دفاع فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: بسیجی اعم از زن و مرد باید فرهنگ‌ساز باشند.
موحد اضافه کرد: امام خمینی (ره) با هدف تقویت فرهنگ فقهی و اسلامی که ریشه در فطرت انسان دارد بسیج را بنیان گذاشت.
وی با اشاره به نقش بسیج در سازندگی انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای آن بیان داشت: وظیفه بسیج در زمان ایجاد این نهاد دفاع از انقلاب و مرزهای جغرافیایی بود اما امروز فرهنگ‌سازی وظیفه ویژه و مهم بسیج است.
در ادامه این گردهمایی ناصر جوکار جانشین بسیج اساتید استان فارس فلسفه برگزاری چنین گردهمایی‌ها را بازخوانی رسالت اساتید در دانشگاه‌ها در راستای تربیت نسل جوان دانست و گفت: ایجاد تفکر معاصر عقلانی اجتهادی برای دفاع از ارزش‌های دینی یکی از رسالت‌های مهم این قشر از جامعه است.
وی مبارزه با انسان‌شناسی الحادی و تفکر منتهی به سکولاریزه کردن دین و دانشجو را از دیگر رسالت‌های مهم اساتید بسیجی دانشگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌های شدید سیاسی و فرهنگی و اقدامات مستشرقین غربی از این رو بسیج اساتید رسالت‌هایی را بر عهده دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول