اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند:

فرهنگ بسیجی جامعه را مصون می‌سازد

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند گفت: تا زمانی که فرهنگ بسیجی در جامعه جاری باشد از هر‌گونه گزند و تجاوز‌ به دور هستیم.

فرهنگ بسیجی جامعه را مصون می‌سازد
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، رضا کرمی پیش از ظهر امروز در همایش پلیس و ادارات پیرامون آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با روحیه بسیجی تشکیل و با این آرمان همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و تا زمانی که فرهنگ بسیجی در جامعه جاری باشد از هر‌گونه گزند و تجاوز‌ به دور هستیم.
‌وی افزود: بسیجیان در دفاع از کیان اسلامی حماسه‌های عظیمی را آفریدند.
کرمی اقتدار و سربلندی امروز کشور را مرهون فداکاری بسیجیان دانست و با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و در جنگ نظامی مواضع دشمن مشخص بود، بیان داشت: در زمان کنونی دشمنان جنگ نرم را آغاز کرده‌اند و در صدد انحراف جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند.
وی با‌ اشاره به‌ سخنان مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم عنوان کرد: مقام معظم رهبری از همان سال‌های پس از جنگ هشدارهای متعددی در مورد تجهیز جبهه دشمن برای ضربه زدن در عرصه فرهنگی داشتند و با توجه به اینکه در جنگ فرهنگی دشمنان مکان خاصی وجود ندارد و زمان نمی‌شناسد، تعداد افراد و زمان آن نیز نا‌معلوم است و مخاطب خاصی هم ندارد‌. 
کرمی تصریح کرد: اسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال تغییر و گسترش هستند، در بحث مواد مخدر در حال حاضر ده‌ها نوع و با اشکال متفاوت وجود دارد.
وی با بیان اینکه هجوم فرهنگی دشمنان در انحراف جوانان رو به افزایش است، گفت: ما باید بسترها را روی مسائل فرهنگی و افزایش آگاهی جوانان به کار بندیم و در فضاهای فرهنگی موجود از جمله اماکن مذهبی و مدارس فعالیت‌های فرهنگی متعددی داشته باشیم.
کرمی به نقش والدین در جلوگیری از انحراف فرزندان بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: والدین باید در انتخاب دوستان فرزندان خود و رفتارهای آن‌ها هوشیار باشند ‌و اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم با‌ید از خانواده شروع کنیم و از طرفی مردم هم نباید در هنگام مشاهده تخلف بی‌تفاوت باشند.
احمد حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زرند نیز در این مراسم با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: نقش خانواده در وقوع  جرم و جنایت ‌زیاد است و اگر خانواده‌ها نسبت به این موضوع با حساسیت، مطالعه و آگاهی بیشتر عمل کنند، مطمئنا آینده فرزندانشان روشن است.
علیرضا پریور معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به ریشه آسیب‌های اجتماعی گفت: توجه به مبانی دینی و آموزش اصول اسلامی و مذهبی ‌می‌تواند جامعه را تا حد زیادی در برابر خطرات حفظ کند و نوعی حفاظت مطمئن و پایدار برای جوانان ایجاد کند.
وی گفت: خانواده‌ها به سرنوشت فرزندان خود پایبند باشند و محیط آرام و به دور از تنش‌های مختلف فراهم سازند تا شاهد جامعه‌ای سالم و بانشاط باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول