اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

20 هزار کانون فرهنگی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پ‍ژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: 20 هزار کانون فرهنگی و هنری تا پایان برنامه پنجم توسعه در مساجد سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

20 هزار کانون فرهنگی در کشور راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر 11 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند که تا پایان سال‌جاری به 13 هزار کانون فرهنگی و هنری افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: همچنین 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور تا پایان سال برنامه پنچم توسعه راه‌اندازی می‌شود تا براساس مصوبه مجلس یک چهارم از مساجد کشور صاحب کانون فرهنگی و هنری شوند.
معاون آموزش و پ‍ژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه، عمران معنوی مساجد و جذب جوانان، غنا بخشیدن به برنامه‌های مساجد را از اهداف تأسیس کانون فرهنگی و هنری در مساجد دانست.
جعفری افزود: تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور آمادگی لازم برای برپایی باشکوه و ارزشمند محرم را دارند.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان با حفظ وحدت دشمنان را برای رسیدن به اهداف پلیدشان مأیوس کردند، گفت: ترویج خرافات در مراسم‌های مذهبی از جمله محرم و دامن زدن به اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از اهداف دشمنان است.
معاون آموزش و پ‍ژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزاری جلسات متعدد، پاسخگویی به شبهات، دعوت از سخنرانان مطرح برای تبیین اهداف امام حسین (ع) از جمله برنامه‌های کانون فرهنگی و مساجد کشور در ایام محرم عنوان کرد.
جعفری ادامه داد: کانون‌ها از ظرفیت‌های محرم به عنوان سرمایه انقلاب استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در محرم از اجتماع مردم در مساجد نهایت استفاده را به عمل آورند.
معاون آموزش و پ‍ژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه طرح قرآنی در 30 هزار مسجد در حال اجرا است، افزود: زمینه حضور جذب جوانان و مأنوس کردن مردم با مساجد از جمله اهداف برگزاری طرح قرآنی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول