اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان:

تشکیل بسیج از دوراندیشی امام‌خمینی(ره) نشأت می‌گرفت

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: دستور تشکیل بسیج در سال 58 نشان از دوراندیشی امام‌خمینی(ره) داشت.

تشکیل بسیج از دوراندیشی امام‌خمینی(ره) نشأت می‌گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عادل عساکره پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان آبادان اظهار داشت: چند ماه بعد از تشکیل بسیج به فرمان امام‌خمینی جنگ با عراق به ما تحمیل شد و دفاع جانانه نیروهای ایرانی رخ داد که یکی از نقش‌های اساسی در این دفاع را بسیج ایفا می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیج کار خود را حتی پیش از جنگ و در مبارزه با گروهک‌های منافق آغاز کرده بود گفت: نقش بسیج در دفاع مقدس خیلی شاخص بود و اگر بسیج نبود، در جنگ فرسایشی هشت ساله نیروهای مسلح بدون کمک نیروهای مردمی قادر نبودند جنگ را به آن شکل ادامه بدهند تا در نهایت به پیروزی ایران بیانجامد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ادامه داد: دشمن بخشی از خاک میهن ما را اشغال کرده بود و بر اثر همین مقاومت‌های فردی بسیج و حضور آنها در جبهه جنگ بود که نقشه‌های دشمن ناکام مانده و راه به جایی نبرد.
عساکره خاطرنشان کرد: امروزه هم در جنگ نرم این بسیج است که میدان‌دار اصلی است و حتی در فتنه‌ها دو سال پیش هم بسیجیان به‌طور خودجوش و بدون سازماندهی نقش خود را در دفاع از نظام و کیان و ارزش‌های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کردند.
وی در خصوص لزوم داشتن روحیه بسیجی در زمان سازندگی تصریح کرد: در سازندگی هم روحیه بسیجی در انرژی هسته‌ای بود که باعث شد جوانان ما با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که استکبار جهانی برای ما ایجاد کرده در بومی‌سازی این تکنولوژی بسیار پیشرفته به موفقیت دست یابند.
فرمانده ناحیه بسیج آبادان اضافه کرد: این روحیه بسیجی در جای جای کشور ما و در وجود همه آحاد ملت غیور ایرانی حاکم است و همین روحیه بسیجی است که موجب شده تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.
عساکره در پایان با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته بسیج در تمامی شهرهای کشور اظهار داشت: بسیج شجره طیبه انقلاب است که حضور آن در همه صحنه‌ها باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان کوچک و بزرگ اسلام می‌شود و همین امر ما را به شناخت ارزش بسیج و اهمیت گرامیداشت مقام بسیج در کشور وامی‌دارد.
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول