اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

توقیف اتوبوس کالای قاچاق در مرز آستارا

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل 400 کیلو البسه و شکلات قاچاق در مرز آستارا خبر داد و گفت: راننده متخلف به دو برابر ارزش این کالا جریمه نقدی شد.

توقیف اتوبوس کالای قاچاق در مرز آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا قشلاقی پیش از ظهر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان با اشاره به معرفی یک راننده حامل کالای قاچاق به تعزیرات حکومتی آستارا، اظهار داشت: راننده یک دستگاه اتوبوس که اقدام به جاسازی 400 کیلو البسه و شکلات قاچاق در داخل اتوبوس کرده بود در مرز آستارا توقیف و به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شد.
وی در تشریح توقف اتوبوس کالای قاچاق در مرز آستارا، اذعان داشت: طبق گزارش‌های رئیس تعزیرات حکومتی آستارا، اداره گمرک آستارا صورت‌جلسه مربوط به کشف 400 کیلوگرم البسه شامل انواع تی‌شرت، پیراهن مردانه و لباس ورزشی به همراه 300 کیلوگرم کیک و شکلات که به طرز ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.
این مسئول با بیان اینکه موضوع این قاچاق در تعزیرات حکومتی پس از ثبت و ارجاع در شعبه نخست مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: این شعبه پس از احضار متهم و اخذ دفاعیات وی و نظریه کارشناسی مراجع ذی‌صلاح، تخلف انتسابی را محرز تشخیص داد و رای ضبط کالای مکشوفه را صادر کرد.
به گفته قشلاقی، راننده مذکور در تعزیرات حکومتی آستارا به مبلغ 226 میلیون ریال جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش کالا در حق دولت محکوم شد.
وی همچنین از جریمه نقدی یک سنگ‌فروش گرانفروش در رشت خبر داد و ابراز داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان شهر رشت از یک واحد سنگ فروشی، شعبه هفتم تعزیرات حکومتی رشت رای به محکومیت این واحد و پرداخت بیش از 9 میلیون جریمه داد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه به محکومیت دو واحد فروش لوازم آرایشی قاچاق در این اداره کل اشاره کرد و بیان داشت: دو واحد فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در فومن که اقدام به فروش کالای قاچاق کرده بودند به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.
وی افزود: پلیس آگاهی شهرستان فومن در بازرسی از واحدهای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی از دو واحد مقادیری کالای قاچاق کشف کردند که با تنظیم گزارش تخلف پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع دادند و رئیس تعزیرات حکومتی فومن با توجه به ممنوعیت فروش هرگونه لوازم آرایشی فاقد مجوز وزارت بهداشت، تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و این دو واحد را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.
قشلاقی، رسیدگی و مقابله با گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، عدم اجرای تعهدات وارد کنندگان، نداشتن پروانه کسب، نداشتن پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی، فروش ارزی و ریالی، فروش اجباری، عدم اعلام موجودی کالا، قرار گرفتن کالا به طور عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط و... را جزو وظایف مهم تعزیرات حکومتی برشمرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول