اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شیراز تاکید کرد:

اجرای احکام قاچاقچیان مواد مخدر سریع‌تر پیگیری شود

خبرگزاری فارس: دادستان شهرستان شیراز گفت: باید به حتمیت اجرای احکام برای قاچاقچیان مواد مخدر سرعت بیشتری داد.

اجرای احکام قاچاقچیان مواد مخدر سریع‌تر پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی القاصی‌مهر بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر فارس با وی در سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه این شورای هماهنگی نقش بسیار مهمی در بحث مبارزه با مواد مخدر دارد اظهار داشت: در استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین وسعت حوزه به ساز و کار ویژه‌ای برای مقابله با پدیده خانمان‌سوز مواد مخدر نیاز است.
وی با تاکید بر حرکت به سمت پیشگیری کیفری، اجتماعی و وضعی انتظامی، خاطرنشان کرد: باید زمینه ارتکاب جرم از بین برود و اقدامات پیشگیرانه با جدیت انجام شود.
دادستان شیراز به نقش موثر مردم و تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها در بحث پیشگیری اجتماعی اشاره و تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و عموم مردم وظیفه دارند در بحث پیشگیری اجتماعی فعالیت کنند و نسبت به مسئله مواد مخدر حساسیت نشان دهند.
القاصی‌مهر اضافه کرد: در حوزه پیشگیری کیفری نقش دستگاه‌های انتظامی، قضایی و امنیتی چشمگیر است و می‌طلبد که برخورد قاطع‌تری صورت گیرد.
دادستان شیراز همچنین در مورد پیشگیری وضعی انتظامی نیز خواستار استقرار نیروهای امنیتی و نصب دوربین در مکان‌های مورد نیاز شد.
وی در این راستا بحث شناسایی افراد سابقه‌دار را مهم ارزیابی کرد و گفت: کلانتری‌ها باید با جدیت بیشتری بر مناطق و حوزه استحفاظی خود نظارت کنند تا خرده‌فروشان مواد مخدر نتوانند فعالیت داشته باشند.‌
این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا باید به حتمیت اجرای احکام برای قاچاقچیان مواد مخدر سرعت بیشتری داد و اجازه نداد که احکام در تشریفات و بروکراسی گرفتار شوند.
القاصی‌مهر تصریح کرد: باید سعی کرد فضا را برای قاچاقچیان مواد مخدر و خرده‌فروشان ناامن کرد تا آنها نتوانند به راحتی اهداف شوم خود را عملیاتی کنند. دادستان شیراز در مورد پدیده منقل‌داری در شیراز نیز خواستار برخورد جدی و قاطع با عاملان آن شد.
وی در ادامه به تقویت روحیه همفکری در این شورا اشاره کرد و با توجه به اهمیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جایگاه بالای آن گفت: هر چه روحیه همفکری بیشتر شود موفقیت بیشتری را شاهد می‌شویم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول