اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

نمایشگاه پژوهش و فناوری محلی برای عرضه توانمندی نخبگان است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه پژوهش و فناوری به عنوان محلی برای عرضه توانمندی نخبگان یاد کرد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری محلی برای عرضه توانمندی نخبگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه ستاد هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری استان ضمن ارزیابی مثبت و موفقیت آمیز نمایشگاه پژوهش در سال‌های گذشته گفت: باید مدیران دستگاه‌ها از این نمایشگاه حمایت بیشتری کرده و  از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استقبال نمایند.
وی در ادامه اظهار داشت: به منظور حمایت و پشتیبانی از نخبگان و پژوهش‌گران ایده‌های کاربردی و عملیاتی آنان را خریداری خواهیم کرد.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که طرح‌های استان به عنوان الگو در کشور معرفی و با استعدادیابی و ظرفیت‌سازی، از پژوهش‌های علمی در اقصی نقاط کشور استفاده شود.
صلاحی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اهتمام مسئولان کشور به‌ویژه نگاه نقادانه، علمی و جدی مقام معظم رهبری به موضوع تولید علم و پژوهش پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه حاصل شده است تا جایی که بنگاه‌های علمی دنیا متوسط رشد علمی ایران را 11 برابر متوسط رشد علمی کشورهای جهان برآورد کرده‌اند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف، تصریح کرد: رشد سرمایه‌گذاری در سال گذشته 86 درصد بوده حال آنکه این رقم در آسیا 20 درصد و در دنیا 5 درصد بوده است.
رضا عبدالملکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: نمایشگاه هفته پژوهش امسال در استان با هدف تبیین اهمیت پژوهش و فناوری و جایگاه پژوهشگر، ارائه و معرفی دستاوردها و پژوهش‌های استان به صورت ملی و بین‌المللی، کاربردی کردن پژوهش‌ها و همچنین عمومی سازی پژوهش برگزار می‌شود.
وی از افزایش ده درصدی اعتبارات پژوهشی استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این بودجه مصوب 24 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و مرکز آموزش عالی جذب شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی افزود: از مجموع هفت هزار و 349 طرح پژوهشی کاربردی که طی ده سال گذشته تهیه شده هزار و 280 طرح انتخاب و اجرایی خواهد شد.
عبدالملکی خاطر نشان کرد: از این مجموع 491 طرح فرابخشی و عمومی و 789 طرح بخشی و دستگاهی است.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه از سوم تا ششم دی‌ماه جاری صبح و عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در فضایی به وسعت 20 هزار مترمربع دایر خواهد بود.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول