اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

اختصاص 20 هزار متر مربع فضا برای نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: 20 هزار مترمربع فضای نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 20 هزار متر مربع فضا برای نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی عصر امروز در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال پژوهش و فناوری استان را 20 هزار متر مربع عنوان کردو اظهار داشت: فضای نمایشگاه پژوهش و فناوری استان از نمایشگاه تهران هم بزرگتر است.
وی با اشاره به شناسایی طرح‌های پژوهشی اجرایی نشده استان در 10 سال گذشته  افزود: 7341 طرح شناسایی شد و از این تعداد 1280 طرح مورد سنجش  قرار گرفت  انتخاب و اجرایی شد.
معاون استاندار سهم 25 درصدی از کل جوایز نمایشگاه علم تا عمل به استان خراسان رضوی و نیز کسب رتبه برتر در کشور را تنها با همت دانشگاهیان و پژوهش‌گران استان ممکن دانست و افزود: توسعه کمی و کیفی برای به خدمت گرفتن طرح های پژوهشی در فعالیت‌های اجرایی استان رویکرد شورای پژوهش استان است .
وی با اشاره به رشد  حدود 12 درصدی جذب سهم اعتبارات پژوهشی استان بیان داشت: حدود 24 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی محقق شده است .
عبدالملکی  از راه اندازی بورس ایده در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی خبر داد و بیان داشت : با راه‌اندازی این بورس نسبت به خرید ایده‌ها اقدام می‌کنیم و این ایده‌ها توسط کمیته نخبگان پرورش و تبدیل به طرح می‌شود.
وی  با اشاره به چاپ بیش از 100 عنوان کتاب در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در سال گذشته  خاطرنشان کرد: از جمله اهداف نمایشگاه امسال ، تبیین و اهمیت به پز<هش و فناوری و نیز تبیین جایگاه  پزوهشگر،توجه به بین‌المللی کردن دستاوردهای پژوهشی استان است. 
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: گسترش روحیه تحقیق و توسعه فناوری در جوانان و نوجوانان و نیز رفتن به بدنه زیرساختی جمعیتی و نیروی انسانی و مستعد کشور ، کاربردی کردن پژوهش و افزایش تعامل با بخش خصوصی و نیزتوجه به طرح‌ها و پژوهش‌های برتر در بخش روستایی از جمله رویکردهای نمایشگاه امسال است.
وی از دیگر اهداف نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان را فرهنگ‌سازی و عمومی‌سازی پژوهش در جامعه خواند و تصریح کرد: توجه به گسترش فضای پژوهش محوری و به‌ویژه نوجوانان و جوانان در جامعه از دیگر نکات مورد توجه شورای پژوهش استان است.
عبدالمکی با فرموده‌های امام (ره) را نسبت به تشویق همه جانبه مخترعان و مکتشفان تصریح کرد: بر همین اساس در دولت‌های نهم و دهم حمایت‌های بسیاری از مخترعین صورت گرفته است. 
انتهای پیام/ر20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول