اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

هسته پژوهش رشته اتاق عمل فعال شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برنامه‌ریزی در راستای فعال کردن هسته پژوهش گروه اتاق عمل برای کارشناسی طرح‌های مربوط به اعضای هیئت علمی این رشته ضروری است.

هسته پژوهش رشته اتاق عمل فعال شود
حسن فرهمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: رشته اتاق عمل در ایران در مقطع کاردانی بین سال‌های 1366 تا 1380 و در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از سال 1387در دانشکده‌های مختلف سطح کشور راه‌اندازی شد.
وی بیان داشت: رشته اتاق عمل  در دانشکده‌های پیراپزشکی و یا پرستاری به دانشجویان ارائه  می‌شود که در این دانشکده‌ها گروه اتاق عمل متولی اداره دانشجویان در رشته اتاق عمل است به گونه‌ای که  این گروه مسئول ارائه دروس اتاق عمل و بیهوشی به دانشجویان مقطع کارشناسی  اتاق عمل، کارشناسی پرستاری و کارشناسی مامایی است.
مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  تصریح کرد: برنامه‌ریزی تمام دروس این رشته تئوری و بالینی بوده که هماهنگی با اساتید مربوطه برای  ارائه واحدهای مذکور و ایجاد ارتباط و هماهنگی با مدیریت مراکز آموزش پزشکی، ارسال برنامه‌های آموزش بالینی دانشجویان به این مراکز از وظایف مدیر گروه اتاق عمل است.
وی بیان داشت: برنامه‌ریزی در راستای فعال کردن هسته پژوهش گروه اتاق عمل برای کارشناسی طرح‌های مربوط به اعضای هیئت علمی این رشته ضروری است.  
فرهمند گفت: انجام ارزشیابی کیفی واحدهای ارائه شده توسط اساتید و تشکیل جلسات با اعضای گروه برای برنامه‌ریزی و جمع‌آوری نظرات آنها به منظور تغییر در اجرای برنامه‌ها و فعال کردن شورای تحصیلات تکمیلی گروه برای کارشناسی، انتخاب عنوان و پروپوزال مربوط به پایان نامه دانشجویان قبل از ارائه در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده از دیگر وظایف یک مدیر است.
وی افزود: از آنجایی که یک بیمار دارای ابعاد جسمی، روانی، عاطفی است بنابراین قادر به طور مستقل روش درمان جراحی خود را انتخاب کند.
مدیر گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: دانش آموختگان رشته اتاق عمل در راستای ارتقای سطح سلامت با رفع نیازهای همه جانبه بیمار در دوره قبل، حین و بعد از عمل کلید پیشگیری از بسیاری از عوارض را دارند.
وی گفت: فلسفه وجود گروه آموزشی اتاق عمل تعلیم و تربیت دانشجویان ماهر، توانا، فرهیخته، مسئولیت‌پذیر با ارزش‌های والای انسانی نشأت گرفته از تعلیم و تربیت اسلامی در راستای ارتقای سطح سلامت در راستای رفع نیازهای همه جانبه بیماران در مورد قبل، حین و بعد از اعمال جراحی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول