اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

هیئت‌های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: هیئت‌های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند و از شکل‌گیری بدعت‌های انحرافی در اجرای مراسم‌های مذهبی به شدت جلوگیری کنند.

هیئت‌های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع صبح امروز در نشستی با هیئت‌های مذهبی شهرستان تنگستان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌های دهه محرم و عاشورا را با انسجام خاصی اجراء کنند که موجب آگاهی نسل جوان و نوجوان شود.
وی افزود: اجرای سنتی مراسم‌ها ساده و پاک و بی‌آلایش و بدون توسل به ابزارهای خاص برای خودنمایی در اجرای مراسم‌ها توسط عوامل اجرایی از مسائل بسیار مهمی است که بایستی مدنظر باشد.
زارع ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید عامل وحدت و انسجام باشند و از شکل‌گیری بدعت‌های انحرافی در اجرای مراسم‌های مذهبی به شدت جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: دشمنان در پی آن هستند که با انحراف مراسم‌های مذهبی و آلوده کردن آن به مسائل کلیشه‌ای اجرای این مراسم‌ها را در سطح یک عادت تنزل دهند و محتوای غنی فرهنگی بازدارندگی آن را بزدایند و آن‌ها را خالی از محتوا کنند.
فرماندار تنگستان بر هوشیاری و آگاهی هیئت‌های مذهبی شهرستان در برابر انحرافاتی که بعضی افراد از روی عمد و آگاهانه در جامعه رواج می‌دهند و می‌خواهند نسل جوان را به دنبال خود بکشانند تاکید کرد.
در ادامه امام جمعه شهر اهرم نیز گفت: در ماه محرم باید مداحان و نوحه‌خوان‌ها اشعارشان حال و هوای محرمی باشد، نوحه و مرثیه‌هایی استفاده کنند که با عزاداری‌ها مناسبت داشته باشد.
حجت‌الاسلام عیسی راستگو بر ضرورت استفاده از روحانیون برای سخنرانی در ایام دهه محرم در کنار عزاداری و نوحه‌خوانی تاکید کرد و گفت: در ماه محرم به ویژه در دهه اول نباید به ‌سینه‌زنی و زنجیرزنی اکتفا شود بلکه از روحانیون برای سخنرانی در خصوص ‌فلسفه عاشورا  استفاده شود.
در ادامه سرپرست تبلیغات شهرستان تنگستان نیز متذکر شد: هیئت‌های مذهبی و بانیان حسینیه‌ها و تکایا‌ از افرادی غیر روحانی که آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه فلسفه بنیادی محرم ندارند برای ایراد سخنرانی پرهیز و از روحانیون جهت مراسم‌ها محرم استفاده کنند‌.
حجت‌الاسلام عباس آقایی‌نسب افزود: بانیان حسینیه‌ها و تکایا در محرم جهت رفاه حال همسایه‌ها ‌بهتر است از بلندگوهای داخل استفاده کنند تا مشکلی برای ‌همسایه حسینیه‌ها و تکایا ایجاد نشود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول