اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین:

قیصر در حوزه هنری و سروش نوجوان جریان ساز بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی قیصر امین پور گفت: امین‌پور در خوزه هنری و سروش نوجوان جریان ساز بود.

قیصر در حوزه هنری و سروش نوجوان جریان ساز بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا، حسین قرایی در مراسم نکوداشت قیصر امین‌پور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا گفت: امین پور هم در حوزه هنری و هم در سروش نوجوان جریان ساز بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین همچنین با بیان خاطراتی از امین پور اظهار داشت: امین پور حتی برای نظافتچی هم مطلب دارد مثلا در کتاب بی بال پریدن افزود: من رفتگرم، آفتاب و آب و باد و باران همکاران من هستند. من هر روز صبح، زودتر از خورشید از خواب بر می‌خیزم و به سر کار می‌روم. خورشید هم رفتگر است: او هم هر روز صبح بر می‌خیزد و زباله‌های تیره شب را از کوچه‌های شهر جارو می‌کند. او هم می‌تابد و همه چیز را پاک می‌کند.
وی همچنین با بیان اینکه گاهی اشعار قیصر به سوی نقد و اعتراض اجتماعی می‌رود، اظهار داشت: مثلا در شعر باغ کاغذی در کتاب دستور زبان عشق می‌گوید سیل شادی است و شاد باش‌ها/ سیر گل بریز و گل بپاش‌ها .... و در همین غزل می گوید زخم می‌زند به چشم آفتاب تیغ برج آسمان خراش‌ها... سوخت دست و بال ما از این رسم کاسه های داغ تر از آش ها.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان های ورامین و پیشوا همچنین درباره توجه قیصر به شخصیت حضرت امام گفت: قیصر درباره امام، غزلی می‌گوید با این مطلع که لبخند تو خلاصه خوبی هاست و نگاه قیصر به معشوقش که امام است ستودنی است.
مراسم نکوداشت «قیصر امین‌پور»، به همت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین پیشوا و بسیج هنرمندان شهرستان ورامین، با حضور شاعران معاصر کشوری و استانی، اساتید و دانشجویان دانشگاه پیشوا در این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول