اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

تهدید سرلشکر سلیمانی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سردار سرلشکر قاسم سلیمانی افتخار ایران و کرمان است، گفت: این یادگار دوران دفاع مقدس در رسمی‌ترین جلسات آمریکا تهدید به ترور می‌شود که این امر نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی در میان توده‌ها است.

تهدید سرلشکر سلیمانی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مردانی ظهر امروز در یادواره شهدای دانشجوی شهر کرمان و گرامیداشت روز بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسجیان در سه دهه گذشته با سپر کردن سینه‌های ستبر در مقابل دشمنان و بیگانگان شگل‌گیری حکومت اسلامی را فراهم کردند.
وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بسیج را فتح‌الفتوح امام خمینی (ره) می‌دانند و بسیج را معجزه انقلاب اسلامی توسط امام راحل بیان می‌کنند.
مردانی با بیان اینکه در اویل دهه 60 بسیج توسط امام خمینی (ره) برای اهداف شش‌گانه تشکیل شده است، ابراز داشت: تشکیل ارتش 20 میلیونی برای مقابله با ستون پنجم و عوامل روانی دشمن، کمک به مردم در شرایط مختلف ازجمله این اهداف است.
وی فعالیت در حوزه خود‌کفایی، تولید تجهیزات نظامی در زمان تحریم و شرکت در بازسازی مناطق جنگ‌زده و مشارکت در سازندگی کشور بعد از دفاع مقدس و حضور در مسائل فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در جامعه و ایجاد توان بازدارندگی در مقابل دشمن را از دیگر اهداف تشکیل بسیج برشمرد.
مردانی یکی از بارزترین کارکردهای بسیج را دفاع از کشور و اسلام به همراه ارتش و سپاه در دوران هشت ساله دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: بسیجیان صحنه‌هایی را به وجود آوردند که قرن‌ها به طول می‌انجامد تا ما دوباره شاهد این صحنه‌های ایثار باشیم.
وی عنوان کرد: امروز ما شاهد حضور بسیج در صحنه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تأثیرگذاری این تشکل در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان هستیم.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیج دانشجویی و طلاب یکی از مهم‌ترین اقشار بسیج بود که توسط رهبر کبیر انقلاب و به فرمان آن رهبر فرزانه در روز دوم آذرماه شکل گرفت.
وی افزود: امام به خوبی می‌دانست که ما بعد از جنگ سخت، جنگ نرم را در پیش داریم که بی‌شک لوازم و شرایط مبارزه متفاوت است.
مردانی با اشاره به اینکه سلاح مبارزه ما دیگر اسلحه گرم و جبهه ما دیگر جبهه سرد نیست، تصریح کرد: زمینه، مکان، دستور و روش دیگری را برای مبارزه و حفظ انقلاب و صدور آن باید در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکل بسیج دانشجو و طلبه است، ابراز داشت: دوم آذر تبلور نهادینه شدن بسیج دانشجو و طلبه برای تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است و این آخرین پیام امام راحل برای بسیج بود که به منشور بسیج معروف است.
مردانی تصریح کرد: دفاع از انقلاب و اسلام در دانشگاه پاسداری از اصول نه شرقی، نه غربی و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه در گرو شکل‌گیری بسیج دانشجو و طلبه است و جلوگیری از نفوذ ایادی آمریکا و شوروی در دانشگاه و حوزه و تبیین چارچوب‌های اسلام ناب برای سایر اقشار بسیج از مفاد این منشور است.
وی اظهار داشت: امروز شاهد حضور فرزندان انقلاب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و حوزه‌ها برای اجرای این فرمان الهی امام راحل برای تشکیل بسیج هستیم.     
مشاورز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مقام معظم رهبری  با رهبری هوشمندانه خود انقلاب اسلامی را از مسیر توفان‌ها و فراز و نشیب‌های که دشمنان ما در قالب فتنه‌های گوناگون به ویژه در این دو دهه بعد از رحلت امام (ره) رخ داد، عبور داده‌اند و می‌طلبد که امروز بسیجیان عمق این پیام را دریابند و به رسالت بزرگی که توسط امام (ره) ترسیم شده توجه بیشتری داشته باشند.
مردانی عنوان کرد: امروز رویارویی اسلام ناب با اسلام آمریکایی را در منطقه شاهد هستیم و این رویارویی دو گفتمان سیاسی است که سال‌ها با هم در چالش اساسی بودند.
وی افزود: دولت‌های غربی فشارهای سنگینی را بر سوریه وارد می‌کنند تا شاید بتوانند، اذهان عمومی را از سوی ایران اسلامی که به عنوان آغازگر انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به الگوی کشور متمدن مسلمان‌ها برای سایر کشورهای اسلامی است، منحرف کنند.
مردانی خاطرنشان کرد: اکنون پیشرفت‌های علمی، فناوری و موقعیت‌های اقتصادی و توفیق در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی و مهم‌تر از همه تبدیل شدن ایران اسلامی به عنوان مرکز کانون انقلاب‌های آزادی بخش اسلامی را شاهد هستیم.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: سردار سلیمانی که افتخار ایران و کرمان است، امروز مورد آماج حملات مسئولان آمریکایی قرار دارد و در رسمی‌ترین جلسات این کشور تهدید به ترور می‌شود.
مردانی تصریح کرد: آیا این تهدید به جز نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی در میان توده‌ها است که برنامه‌‌ریزی‌های راهبردی غربی‌ها را با شکست مواجه کرده است.   
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول