اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن مشاوره ایران تاکید کرد:

لزوم شناساندن الگوی برتر زندگی به کودکان

خبرگزاری فارس: عضو انجمن مشاوره ایران گفت: باید الگوهای برتر زندگی به کودکان شناسانده شود.

لزوم شناساندن الگوی برتر زندگی به کودکان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولایت‌الله درویشی ظهر امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های برتر استان در دارالقرآن کریم زنجان اظهار داشت: معرفی الگوهای برتر در زندگی به کودکان موجب عملکرد درست کودکان در زندگی فردی و اجتماعی آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عصر فناوری و امکانات پیشرفته است، یادآور شد: باید به کودکان نحوه زندگی در این عصر پیشرفته آموزش داده شود.
عضو انجمن مشاوره ایران با اشاره به لزوم رعایت پاکدامنی در خانواده‌ها اضافه کرد: رعایت تقوا و پاکدامنی در جامعه موجب موفقیت افراد در آینده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آفریده شدن هیچ چیزی در دنیا به صورت تصادفی و بیهوده نبوده اضافه کرد: انسان‌ها باید با نگرشی متفکرانه به عوامل طبیعت نگاه کنند.
درویشی با اشاره به اینکه آدم بودن و درست زندگی کردن شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد، ادامه داد: یکی از دلایل نامگذاری حضرت آدم به این اسم این بود که فقط یک بار اشتباه کرد و پس از آن درصدد جبران برای این اشتباه خود برآمد.
وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی بسیار مهم والدین در تربیت فرزندان ادامه داد: والدین نباید به بدگویی از یکدیگر در برابر فرزندان بکنند، چرا که این امر موجب تزلزل شخصیت کودک شده و در انتخاب الگوی مناسب برای زندگی دچار مشکل می‌شود.
عضو انجمن مشاوره ایران اذعان داشت: دو رویی، طلاق، تزویر و ریا از مواردی هستند که مانع تربیت مناسب فرزند می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: زندگی ائمه معصومان (ع) نمونه بسیار خوبی برای همه افراد است تا با الگو برداری از آن اقدام به تربیت فرزند کرده و نحوه رفتار با همسر خود را بیاموزند.
درویش تصریح کرد: زندگی خود پیامبر اکرم (ص) و نحوه برخورد او با خانواده و اطرافیان به عنوان یک نمونه جهانی برای همه مسلمانان است و همه افراد باید به تبیین این الگوها برای فرزندان خود بپردازند.
وی با بیان اینکه عملکرد خانواده‌ها در زمان خردسالی تاثیر ویژه‌ای در شکل‌گیری شخصیت او در آینده دارد، افزود: خانواده‌ها می‌توانند با رفتار درست با یکدیگر به عنوان الگویی برای کودکان تبدیل شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول