اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان:

مدرسه مروج سلامت هدفمند و نظام‌مند باشد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مدارس مروج سلامت باید به صورت هدفمند و نظام‌مند و با هدف ارتقای سلامت افراد در جامعه حرکت کنند.

مدرسه مروج سلامت هدفمند و نظام‌مند باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری ظهر امروز در همایش مدارس مروج سلامت با اشاره به اینکه تمام جوامع باید به سوی دستیابی به جامعه سالم حرکت کنند، اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت تمام کشور‌ها باید با رعایت حد‌اقل‌های سلامتی و بهداشتی در این راستا قدم بردارند.
وی به اهمیت ارتقای سلامت افراد در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و افزود: ارتقای سلامت مردم و جامعه در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است و افزایش سطح سلامت جوامع در دستور کار سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام مردم باید به سوی راهکار‌های ارتقای سلامت حرکت کنند، تصریح کرد: توانایی‌های افراد باید در زمینه‌های مختلف افزایش داده شود و تمام مردم باید برای سلامتی باشند و این شعار باید در سطح جوامع فرهنگ‌سازی شود.
وی به موضوعات مطرح شده در راستای ایجاد جامعه سالم اشاره کرد و ادامه داد: شهر سالم، مدرسه سالم، جامعه ایمن و سالم و مدرسه مروج سلامت از موضوعات مطرح شده در راستای ارتقای سلامتی در سطوح مختلف است.
حیدری تاکید کرد: شیوه‌های زندگی باید اصلاح شود و مسئولان باید با ارائه راهکار‌های مناسب در جامعه الگو‌های رفتاری مردم را تغییر بدهند.
وی به نقش دانش‌آموزان در راستای ایجاد جامعه سالم اشاره کرد و بیان داشت: مدارس بهترین مکان برای یاد‌گیری هستند و بستری مناسب برای دستیابی به سلامت و ارتقای الگو‌های رفتاری و سلامتی مردم به شمار می‌روند.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های مناسب به مردم به منظور ارتقای سلامتی آنها اضافه کرد: تمام مردم به سلامتی خود توجه کنند و با بهره‌گیری از الگو‌های رفتاری مناسب در راستای ایجاد جامعه سالم گام بردارند.
وی به ظرفیت‌های موجود در مدارس برای ارتقای سلامتی افراد اشاره کرد و گفت: شیوه‌های سلامتی باید از مدارس به و آغاز ورود آنها به سیستم آموزشی به این افراد ارائه شود و جامعه مدرسه به عنوان محور اصلی و اساسی ارتقای سلامتی هستند.
حیدری با اشاره به اینکه نیاز‌های دانش‌آموزان باید در سطح مدارس شناسایی شود، اظهار داشت: مسئولان باید از ظرفیت‌های جامعه مدرسه به صورت واقعی و اساسی و نه به صورت نمادین در زمینه اجرای این طرح استفاده کنند.
وی اضافه کرد: مدارس مروج سلامت باید به صورت هدف‌مند و نظام‌مند و با هدف ارتقای سلامت افراد در جامعه حرکت کنند و سرمایه‌گذاری مناسب بر روی این طرح سلامت جامعه را افزایش می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان به اهمیت هم‌افزایی تمام مسئولان در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: تمام مسئولان باید با هدف‌گذاری بر روی این طرح در راستای انسجام جایگاه مدرسه تلاش کنند و سلامتی افراد باید در سطوح مختلف مدیریت شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول