اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

سندروم متابولیک یکی از چالش‌های سلامت است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکی از چالش‌های سلامت، سندروم متابولیک است.

سندروم متابولیک یکی از چالش‌های سلامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابراهیم فلاحی عصر امروز در سخنرانی علمی با موضوع «سندروم متابولیک» که در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، گفت: سندروم متابولیک تقریباً پیش زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
وی افزود: ورزش روزانه منظم بین 10تا 30 دقیقه، فعالیت‌های فیزیکی روزانه، رژیم درمانی، کاهش وزن و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و در نهایت درمان دارویی در درمان سندروم متابولیک موثر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بنا بر تعریف WHO از سندروم متابولیک فرد مبتلا به این سندروم کسی است، که عدم تحمل به گلوکز یا مقاومت انسولینی دارد و با داشتن حداقل دو مورد از شاخص‌های نسبت دور کمر در مردان بیشتر از 9دهم و در زنان بیشتر از 85 صدم، فشار خون بالای 140بر90، تری گلیسرید بیشتر از 150 میلی گرم بر وزن بدن و یا HDL و یاFBF بیشتر از 110 به این سندروم مبتلا است.
فلاحی یادآورشد: چربی شکمی که زیاد باشد، اسیدهای چرب آنژین دو وTNFافزایش می‌یابد، که در این حالت از برداشت گلوکز توسط کبد جلوگیری شده و قند خون بالا می‌رود و از طرفی با تحریک پانکراست و مقاومت انسولین موجب افزایش فشار خون می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول