اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

50 نفر از ضابطان سلامت در کرمان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با روز جهانی داوطلبان سلامت، 50 نفر از ضابطان سلامت استان کرمان تجلیل شدند.

50 نفر از ضابطان سلامت در کرمان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین اظهار داشت: آموزش سلامت به جامعه از مسائل مهم حوزه بهداشت است و باید به این رکن اصلی جامعه توجه ویژه شود.
عبدالرضا صباحی افزود: سلامت یک مقوله اجتماعی به شمار می‌رود و پیشگیری در این حوزه نقش بسزایی در تأمین سلامت جامعه دارد.
وی با  تأکید بر توسعه پزشک خانواده در جامعه افزود: باید بحث پزشک خانواده در جامعه جدی گرفته شود.
صباحی ارائه الگوهای زندگی سالم در جامعه را ضروری دانست و گفت: مردم باید آموزش‌های لازم را در زمینه چگونگی پیشبرد اهداف حوزه سلامت فراگیرند.
‌‌محسن گرکانی‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین بیان کرد: داوطلبان سلامت در ارتقای سلامت افراد جامعه نقش بسیار مؤثری دارند.
وی افزود: شعار سال جاری روز جهانی داوطلب سلامت "داوطلبان سلامت، همیار پزشک خانواده در ارتقای سلامت" عنوان شده و  مهم‌ترین هدف اجرای طرح پزشک خانواده اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی در سطح جامعه است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز در این آیین گفت: در استان کرمان یک‌هزار و 800 داوطلب شهری و یک‌هزار داوطلب سلامت روستایی مشغول به فعالیت هستند.
‌رضا شمسی‌ بیان داشت: این تعداد داوطلب شهری و روستایی در 87 مرکز بهداشت شهری و 280 مرکز بهداشت روستایی استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان کرمان 479 رابط شهری و 225 رابط روستایی در 31 مرکز بهداشت این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
شمسی تصریح کرد: این تعداد داوطلب سلامت روستایی و شهری در شهرستان کرمان 116 هزار و 732 نفر از جمعیت این شهرستان را زیر پوشش دارند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: شرکت در طرح بیمه ایرانیان، شرکت در فراگرفتن آموزش‌های لازم در زمان حوادث به جامعه، شناسایی و بررسی مشکلات محله و اقدام برای حل نواقص و همکاری در امور خیریه از عمده فعالیت‌های داوطلبان سلامت است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین داوطلبان سلامت در طرح قلب سالم به منظور شناسایی بیماران قلبی در محله‌ها شرکت کردند.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی ورزش صبحگاهی در پارک‌های محله، شرکت در طرح آموزش تغذیه سالمندان، اجرای طرح تفکیک آموزش جداسازی زباله‌ها از زباله‌های بازیافتی و اجرای آن در سه منطقه شهرداری کرمان از دیگر فعالیت‌های داوطلبان سلامت در سطح شهرستان کرمان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول