اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

رابطان اقامه نماز خودسازی پیشه کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی یکی از راه‌های تبلیغ و ترویج اقامه نماز را خودسازی و الگو شدن رابطان اقامه نماز دانست.

رابطان اقامه نماز خودسازی پیشه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی برزگران ظهر امروز در شورای اقامه نماز شهرستان سربیشه پیرامون پیوند نماز با سیاست و حکومت مطالبی بیان کرد و اظهار داشت: توجه و اهتمام به اقامه نماز جمعه و جماعت به عنوان مهم‌ترین برکت نظام مقدس جمهوری ایران است.
وی ادامه داد: به استناد روایات اسلامی کسی که در اجتماعات مسلمین مشارکت ندارد منافق و فتنه‌گر است.
سرپرست ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی یکی از راه‌های تبلیغ و ترویج اقامه نماز را خودسازی و الگو شدن رابطان اقامه نماز دانست و افزود: زمانی که رابط اقامه نماز خود الگوی عملی خوبی برای همکاران خود در اداره باشد می‌تواند در انجام ماموریتش در اداره که همان ترویج نماز است، موفق باشد.
برزگران خواستار ایجاد فضای معنوی در برپایی نماز در بازار، ادارات، پارک‌ها، جاده‌ها و خانه‌ها شد و اهمیت بخشنامه وزیر کشور پیرامون اقامه نماز را یادآور شد.
فرماندار شهرستان سربیشه نیز به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: نماز نشانه ایمان است.
غلامرضا حسین‌پور افزود: اگر دنبال جامعه ارزشی و دینی هستیم بهترین راه و نزدیک‌ترین وسیله، نماز خواهد بود و نماز انسان را از نهایت ذلت به اوج بزرگی می‌رساند.
وی با تاکید بر اهمیت نماز، مهم‌ترین رسالت ستاد اقامه نماز را ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، شناسایی زمینه‌ها، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های جامعه در ارتباط با نماز، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت‌های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی فعالیت دستگاه‌های اجرایی در امر اقامه نماز، ارزیابی مستمر وضعیت اقامه نماز در جامعه و ارائه نتایج آن به نهادهای مسئول عنوان کرد.
امام جمعه سربیشه نیز هدف از اقامه نماز را ابراز بندگی و تشکر از نعمات و الطاف معبود دانست و یادآورشد: زیربنای ارزش‌ها اقامه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن محمدی تصریح کرد: توجه به اقامه نماز بسیاری از نابهنجاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: باید به جایگاه نماز توجه ویژه‌ای کرد و همچنین نظام هم روی نماز خیلی تاکید دارد.
در این جلسه مصوباتی از جمله احداث، تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها متناسب با تعداد کارکنان و مراجعه‌کنندگان، ‌تمهیدات برای اقامه نماز جماعت در محل دستگاه‌های اجرایی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی برای ارتقای دانش و بینش کارکنان، دعوت آموزش و پرورش از امام جمعه در جلسات انجمن و اولیا، تاکید بر هیئت‌های مذهبی در برپایی نماز جماعت در ایام محرم، دیوار نویسی و نصب پارچه در میادین شهر پیرامون نماز، رسیدگی به وضعیت مسجد بین راهی شهر مود توسط شهرداری و بخشداری مود، تشویق دانش‌آموزان فعال در امر نماز در مدارس به تصویب اعضا رسید.
در پایان از برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی که در این زمینه فعالیت بیشتری در سطح شهرستان داشته‌اند با اهدای هدیه و لوح، تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول