اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش ملی جنگل‌های زاگرس لرستان:

500 مقاله به جشنواره جنگل‌های زاگرس ارسال شده است

خبرگزاری فارس: رئیس همایش ملی جنگل‌های زاگرس، قابلیت‌ها و تنگناها گفت: 500 مقاله به جشنواره ملی جنگل‌های زاگرس در لرستان ارسال شده است.

500 مقاله به جشنواره جنگل‌های زاگرس ارسال شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رامین جانی‌پور ظهر امروز در همایش ملی جنگل‌های زاگرس، قابلیت‌ها و تنگناها که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: از 500 مقاله ارسالی به همایش، 169 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی پذیرش و ارائه شده‌اند.
وی افزود: تعداد مقاله پذیرش شده 144 مورد به صورت پوستر و 25 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
جانی‌پور در ادامه با بیان اینکه تمام دوره‌های زمین شناسی را می‌توان در زاگرس مشاهده کرد و به جرات می‌توان گفت یکی از رویشگاه‌های مهم در دنیا است، گفت: معرفی و شناخت ذخایر ژنتیکی در جنگل‌های زاگرس، شناسایی زمینه‌های پژوهش پیرامون منطقه رویش ایجاد یک منبع قابل اعتماد در دسترس پژوهشگران است.
رئیس همایش ملی جنگل‌های زاگرس، قابلیت‌ها و تنگناها گفت: ذخایر ژنتیکی جنگل‌های زاگرس مرکزی، علل و عوامل تخریب جنگل‌های زاگرس مرکزی، روش و رویکردهای نوین و مدیریت پایدار جنگل‌های زاگرس مرکزی، مسائل اقتصادی اجتماعی موثر بر احیا و بهره‌برداری بهینه از منابع جنگلی کاربرد فناوری‌نوین در برنامه‌ریزی و حفاظت پایدار از اکوسیستم‌های جنگلی دانش بومی و سرمایه‌های اجتماعی و حفاظت و بهره‌برداری در منابع جنگلی زاگرس، برنامه کلان توسعه کشور و آینده‌نگری پیرامون احیا و بهره‌برداری پایدار از جمله محورهای این همایش است.
وی با بیان اینکه همایش به منظور صیانت از جنگل‌های زاگرس برگزار شده است، گفت زاگرس و منابع طبیعی آن به ویژه جنگل‌ها در میان باور مردان این خطه در موضوعات مختلف تأثیرات زیادی داشته به طوری که مردان این منطقه و زاگرس نشینان با تمام منابع آن عجین شده‌اند.
این همایش امروز به صورت یک روزه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده اقتصاد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول