اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیاست‌های غرب در برخورد با کشورها چندگانه است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست‌های غرب در برخورد با کشورها دوگانه و چندگانه است و فشارها بر سوریه هم برهمین اساس است.

سیاست‌های غرب در برخورد با کشورها چندگانه است
سید احمد آوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: اگر سوریه سقوط کند بیشترین ضرر متوجه جهان اسلام خواهد شد و به همین دلیل ایران به عنوان بازیگر بزرگ صحنه بین‌الملل برای سوریه تذکرات و پیشنهاداتی فرستاده که با مردم و حتی مخالفان خود بیشتر مدارا کند.
نماینده دزفول تصریح کرد: دشمنان سوریه در شرایط کنونی نقاط قوت سوریه را نشانه رفته‌اند که از جمله این نقاط قوت می‌توان به حمایت جدی سوریه از جنبش‌های مقاومت و فلسطین اشغالی اشاره کرد.
آوائی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن‌ها که به حکومت سوریه اتهام وارد می‌کنند، در عمل ثابت نموده‌اند خودشان از مصادیق بارز دیکتاتوری و حمایت از تروریسم و از آن بدتر مجری تروریسم دولتی هستند که نمونه بارز آن ترور رهبران و مبارزان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و لبنان است.
وی با اشاره به سیاست دوگانه غرب در قبال تحولات منطقه افزود: اگر حکومت سوریه دوست حکومت نامشروع اسرائیل باشد آنگاه غرب به سردمداری آمریکا هیچ مشکلی با اعتراضات و درگیری‌های سوریه نداشته و از نظر آن‌ها دیگر حکومت سوریه تروریست و دیکتاتور نخواهد بود و از این حکومت به اشکال مختلف حمایت همه جانبه خواهند نمود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: سوریه کشور مستقلی است و تحت سلطه‌ هیچ کشوری نیست حتی در زمان شوروی سابق سوریه متحد این کشور بوده و وابسته آن نبوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر آمریکا و غرب دو نوع تروریسم وجود دارد، تروریستم خوب که در راستای منافع آن‌ها حرکت می‌کند مانند سازمان منافقین و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و دوم، تروریسم بد که خلاف اهداف آن‌هاست و برچسب آن را به گروه‌هایی می‌زنند که در راه دفاع از وطن و مردم خود در برابر تجاوزات زیاده‌خواهان دفاع می‌کنند مانند گروه‌های مبارز فلسطینی و حزب‌الله لبنان، بدین معنا که آن‌ها هجوم به یک کشور و قتل عام مردم و  اشغال آن را توسط همپیمانان خود پسندیده، لازم و موجه می‌دانند ولی مردمان مظلومی را که در برابر هجوم، تجاوز و ترور از خود دفاع کرده و مقاومت می‌کنند را تروریست معرفی می‌کنند.
آوایی گفت: باید بر مبنای واقعیات به موضوع سوریه نگاه کنیم نه بر مبنای آرزوها، همه آرزو داریم که سوریه با مخالفان خود به توافق برسد، انتخابات آزاد و آزادی بیشتری بر قرار شود و حکومت رابطه صمیمانه تری با مخالفانش داشته باشد و زمینه را برای مشارکت تمام گروه‌ها در مدیریت کشور فراهم نمایند و نه فقط یک حزب زمام امور را در دست داشته باشد که قطعا تحقق این مهم موجب دوام و قوام حکومت سوریه خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول