اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

دشمن با جنگ نرم اعتقادات دینی جوانان را نشانه رفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دشمن با شکست در جبهه نظامی و تغییر تاکتیک با جنگ نرم اعتقادات دینی جوانان ما را نشانه رفته است.

دشمن با جنگ نرم اعتقادات دینی جوانان را نشانه رفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی حبیبی ظهر امروز در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 13 با اشاره به اینکه امروز برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌مندی از کارشناسان با تجربه و خبره در حوزه فرهنگی موجب جذب جوانان به مسائل فرهنگی اسلامی خواهد بود، افزود: باید کارشناسان فرهنگی در دانشگاه‌ها با تدوین برنامه‌های مناسب در خور پسند و سلایق جوانان به نحوی شایسته زمینه حضور دانشجویان را در برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی فراهم کنند.
این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: تهدیدات دشمن در حوزه جنگ نرم یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بوده و تلاش دارد با ارائه برنامه‌های جوان‌پسند این قشر را از مسائل دینی و معنوی دور کرده و اعتقادات دینی آنها را سست کند.
وی تصریح کرد: امروز هدف دشمن در جنگ نرم دین‌زدایی، استحاله فرهنگی جوانان و نسل سومی‌ها است که باید در این راستا همه هوشیار باشیم و با روشنگری نسل جوان را با تهدیدات و ترفندهای آنها آشنا کنیم.
حبیبی افزود: جنگ آینده جنگ نظامی نیست بلکه روانی و اعتقادی است، آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند که جلوی پیشرفت ایران اسلامی را با تغییر هویت و سست کردن باورهای دینی با منحرف کردن از مسائل معنوی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بگیرند.
وی تصریح کرد: امروز برنامه‌ریزی دشمن در قالب جنگ نرم کمرنگ کردن ارزش‌های دینی، تغییر الگوهای رفتاری، ترویج فرهنگ غربی و ابتذال در جامعه، تغییر ساختار سیاسی و بی‌تفاوتی قشر جوان به آینده و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
این کارشناس فرهنگی افزود: امروز برنامه جدید دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همراهی مزورانه، تردید و شبهه‌افکنی در اعتقادات جوانان، سوءاستفاده از احساسات جوانان و نقاط آسیب‌پذیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی ضدانقلابی و ضددینی و NGOهای هدف‌دار در پوشش‌های مختلف است.
حبیبی، وظایف اصلی دلسوزان نظام و انقلاب، کارشناسان فرهنگی را در برابر توطئه‌ها روشنگری کارشناسانه درباره اهداف جنگ نرم و زمینه‌سازی برای حضور بیشتر جوانان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تقویت آموزه‌های دینی و جذب آنها با راهکارهای مناسب است.
در این همایش همچنین علی کلامی مدیر فرهنگی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی برنامه‌های فرهنگی منطقه 13 را در راستای اهداف این برنامه تشریح کردند.
این گزارش حاکی است، کارگاه آموزشی مهندسی فرهنگی در راستای چشم‌انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مدت دو روز با حضور روسا و کارشناسان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 13 برگزار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول