اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

معرفت به عزاداری ارزشمندتر از سوگواری‌ ظاهری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: معرفت یافتن به عزای امام حسین (ع) جایگاهی والاتر از عزاداری ظاهری دارد.

معرفت به عزاداری ارزشمندتر از سوگواری‌ ظاهری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در نشست هیئت‌های مذهبی این استان در آستانه ماه محرم اظهار داشت: مردم اردبیل از روزهای گذشته با برگزاری محافل عزا و هفته‌خوانی‌ها به پیشواز سوگ ماه محرم و عزای اباعبدالله الحسین رفتند به طوری که بیشتر مساجد، حسینه‌ها و تکایای این شهر آماده استقبال از ماه محرم است.
وی گفت: با برگزاری جلسات منظم هیئت امنای مساجد، هئیت‌های مذهبی و هماهنگی با مداحان و شعرای دربار حسینی شاهد به نمایش گذاشته شدن عشق و ارادتی خالصانه به ساحت امام حسین (ع) هستیم که کمتر در استان‌های دیگر می‌توان چنین عشق و شوری را مشاهده کرد.
این مسئول ادامه داد: در کنار حفظ این حرمت‌داری و شور و شوق عزاداری و سوگ برای امام حسین باید فلسفه قیام آن حضرت بهتر و شایسته تبیین شود تا ما با شناخت فلسفه قیام امام حسین بتوانیم خود را آماده و مهیای عزای سید‌الشهدا کنیم.
وی اظهار داشت: در کنار آماده‌سازی، معرفت یافتن به فلسفه قیام و عزاداری مخلصانه از ضروریات است و این ماه بهترین فرصت است تا عاشقان امام حسین با اهداف قیام که همانا جاری کردن حدود اسلامی و دین رسول الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده آشنا شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه آن حضرت تنها برای احیای دین رسول الله و فرایض الهی وارد قیام خونین عاشورا شد، گفت: یزیدیان زمان نیز بدانند که فرزندان انقلاب اسلامی در تبعیت از مولای خود امام حسین (ع) در برابر هر ظلم و تعدی می‌ایستند.
این مسئول در ادامه سخنان خود بیان داشت: اهالی استان اردبیل با سیاه‌پوش کردن و رخت عزا بر تن کردن رسماً از امروز خود را مهیای عزای سید‌الشهدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین ویژگی عزاداری در استان اردبیل مردمی برگزار شدن آن است و با وجود برخی اقدامات مناسب از سوی نهادهای عمومی و دولتی در برگزاری شایسته این عزاداری‌ها، تلاش می‌شود تا آیین سوگواری در اردبیل با نظم و انضباط خاصی برگزار شود.
ستوده ادامه داد: در عزاداری ماه محرم بیان و رعایت چندین مطلب ضروری به نظر می‌رسد که یکی از این مطالب دعوت از سخنرانان آگاه به مسائل و فلسفه قیام امام حسین است تا در خطبه‌ها و وعظ خود بکوشند تا به مردم روشنگری بیشتری ببخشند.
این مسئول اضافه کرد: در کنار وعاظ و سخنرانان، مداحان نیز باید بکوشند با خواندن شعر و مطالب ارزشمند پیام این نهضت ماندگار را همراه با آموزه‌های دینی مکتبی و اسلامی به مردم منتقل کنند که در این زمینه کانون شهدا و مداحان با برگزاری جلسات مختلف سعی کرده است مداحان را به رعایت این مسائل فرا خواند.
ستوده در ادامه افزود: شعرا نیز در رتبه بالاتر باید به گونه‌ای شعر، مرثیه و در سوگ امام حسین بسرایند که محتوا و گیرایی آن مخاطب را به خود جذب کند.
وی گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان محور و مدار هماهنگ کننده نهایی این برنامه‌ها با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف سعی کرده که همه مردم با شور و شوق خاص و بصیرت کامل به استقبال ماه محرم بروند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستوده در بخش دیگری از سخنان خود اهداف قیام امام حسین (ع) را در داشتن بصیرت کامل برای شناخت زوایای آن اعلام کرد و بیان داشت: عزاداران اردبیلی در کنار عزاداری هرگز از عمل واجب خود همچون نماز اول وقت غفلت نمی‌کنند به طوری که در تمام دسته‌جات عزاداری در هنگام پخش اذان نمازهای جماعت بر پا می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول