اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون دانشگاه آزاد آمل:

بیان جنبه‌های معرفتی روز غدیر ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی گفت: جنبه‌های معرفتی و عرفانی غدیر نیاز امروزه جامعه اسلامی است.

بیان جنبه‌های معرفتی روز غدیر ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام علی اصغری جمعه شب در آئین دهه ولایت و امامت این شهرستان با پرداختن به جنبه‌های مختلف غدیر و بازگوی فلسفه آن یادآور شد: باید جنبه‌های معرفتی و عرفانی غدیر خم، مسئله ولایت و رهبری جامعه اسلامی در بین شیعیان بازگو شود.
وی گفت: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمان و شیعیان است که زمینه‌ساز رهبری و ولایت در زمان ائمه اطهار و همچنین ولایت فقیه در عصر غیبت امام دوازدهم شیعیان است.
اصغری با اشاره به اینکه علوم اهل بیت، علم عرفانی و کشفی بوده است، بیان داشت: علم کشفی علمی واقعی است که با استفاده از آن می‌توان به عالم عرفان راه پیدا کرد.
مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی آیت‌الله آملی تصریح کرد: اگر انسان تقوای واقعی پیشه کند خداوند باطن این عالم را به روی او باز می‌کند و پرده‌های جهل را می‌درد و همچنین اهل بیت به خاطر عصمت و مصونیت از گناه به علم کشفی رسیده‌اند.
وی با اعلام اینکه شیعه باید به خود ببالد که امام علی(ع) که امام بر حق است را به عنوان نخستین امام برگزیده است، بیان داشت: شیعیان باید در عالم سرآمد جهانیان باشند زیرا خداوند در قرآن کریم نیز آسمان‌ها و زمین را از آن مومنین و شیعیان خود می‌داند.
اصغری علم ظاهری و باطنی را از آن شیعیان دانست و اضافه کرد: در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) به خاطر شرایط خاص حکومتی زمینه برای نشر احکام دین و معارف اسلام مهیا شد و وجود احادیث و روایات متعدد از این دو بزرگوار خود گواهی بر این ادعا است.
مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد آیت الله آملی خاطرنشان کرد: تا تشخیص نباشد تجویز صورت نمی‌گیرد و همچنین در علم پزشکی نخست با معاینه تشخیص داده شده و سپس دارو تجویز می شود زیرا تا تشخیص نباشد تجویز فایده‌ای ندارد و هر کس می‌خواهد در هر زمینه‌ای اظهار نظر و مدیریت داشته باشد باید حتما تشخیص در راس امورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر معصومین دین، ایمان، معاد، انسان، بهشت و جهنم را معرفی می‌کنند علم آن را داشته و تشخیص آن را می‌دهند.
اصغری با اشاره به اینکه عالمان و دانشمندان زیادی حتی از اهل تسنن مقام امام علی(ع) را توصیف کرده‌اند و ویژگی‌های عرفانی و مذهبی ایشان را به بهترین نحو معرفی کردند، یادآور شد: باید به عنوان یک شیعه بیشتر در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی امام نخست شیعیان کنکاش داشته باشیم و بتوانیم خود را با بهترین معیارهای دینی، عرفانی و ملکوتی هماهنگ کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند و آبرومند باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول