اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد:

مرگ 509 نفر در حوادث رانندگی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از کشته شدن 509 نفر در اثر حوادث رانندگی این استان در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: تلفات ناشی از تصادفات رانندگی گیلان 8.9 درصد کاهش داشته است.

مرگ 509 نفر در حوادث رانندگی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی ظهر امروز در جلسه پزشکی قانونی استان با اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای ناشی از رانندگی در استان بیان داشت: در هفت ماهه گذشته امسال 509 نفر در حوادث رانندگی گیلان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های تصادفات 559 نفر بود، 8.9 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: از کل متوفیات حوادث رانندگی این استان 415 نفر مرد و 94 نفر زن بودند ضمن اینکه در مدت مذکور از مجموع حوادث رانندگی منجر به فوت گیلان 326 مورد در جاده‌های برون شهری، 144 مورد درون شهری، 39 مورد جاده‌های روستایی ثبت شده است.
به گفته این مسئول، در حوادث رانندگی گیلان در مدت مذکور، 9 هزار و دو نفر مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.9 درصد کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: در مهر امسال نیز 73 نفر در حوادث رانندگی استان جان باختند که نسبت به مهر سال قبل که تعداد فوتی‌ها 70 نفر بود، 4.3 درصد کاهش دارد و تعداد مصدومان ارجاعی حوادث رانندگی این استان نیز یک‌هزار و 208 نفر ثبت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان در ادامه به اتصال تصویری شش مرکز پزشکی قانونی استان در شهرستان‌های مختلف به دوربین مدار بسته اداره کل پزشکی قانونی استان اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد سطح حفاظتی، کنترل ارباب رجوع و پرونده‌ها از دلایل تجهیز مراکز به دوربین مداربسته است و کنترل این موارد به صورت شبانه‌روز انجام می‌شود.
وی اذعان داشت: در حال حاضر مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه‌سرا و فومن به دوربین مداربسته تجهیز و به اداره کل متصل شدند و به‌زودی بندر انزلی و دو شهرستان دیگر نیز به این دوربین مجهز می‌شوند.
آیتی‌فیروز‌آبادی کمبود نیروی متخصص را از جمله مشکلات پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: آزمون استخدامی برای ورود هشت نفر نیروی جدید انجام شده، ولی نتایج این آزمون هنوز اعلام نشده است.
وی با اشاره به فعالیت تنها آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان تصریح کرد: این آزمایشگاه در چهار بخش مهم شامل سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، نمونه‌های خونی و تشخیص‌های بزاق و DNA فعالیت می‌کند.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه بر مبنای مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان مجوز ساخت آزمایش DNA در این استان گرفته شده است، بیان داشت: 100 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
وی، کمبود اعتبار و هزینه‌های مصرفی آزمایشگاهی را با اعتبارات جاری یکی دانست و تصریح کرد: این وضعیت برای سال جاری قابل تحمل نیست و در صورت تامین نشدن اعتبار استانی برای آزمایشگاه پزشکی قانونی، در سه ماهه پایانی امسال با چالش جدی مواجه می‌شویم.
آیتی‌فیروزآبادی به موضوع معاینات پزشکی در نیمه نخست امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 333 مورد معاینات در ساعات کشیک صبح و عصر صورت گرفته است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول