اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 29 درصدی تصادفات برون‌شهری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از کاهش 29 درصدی تصادفات برون‌شهری در شش ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

کاهش 29 درصدی تصادفات برون‌شهری در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی حسینی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی به آخرین آمار تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در تعداد تصادفات خسارتی استان 24 درصد کاهش را در شش ماه نخست سال جاری شاهد بودیم.
وی افزود: همچنین در تصادفات جرحی جاده‌های استان نیز ما شاهد رشد 11 درصدی بودیم و در تعداد فوتی‌های تصادف نیز در مدت مذکور در استان ما شاهد کاهش 44.6 درصدی بودیم و در تصادفات محورهای روستایی نیز کاهش 34 درصدی اتفاق افتاده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی احداث مرکز معاینه فنی خودروی سنگین در استان را عامل خوبی برای شناسایی نواقص پنهان خودروهای سنگین در استان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر دو مرکز در استان فعال است و دو مرکز دیگر نیز در سطح استان در حال راه‌اندازی است که در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای موثر بوده است.
حسینی از ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و گفت: علاوه بر این کمیته حمل و نقل و سوانح جاده‌ای استان کلاس‌های آموزشی برای این نوع مدارس در نظر گرفته است که در کاهش تصادفات در این محورها موثر بوده است.
وی به طرح نوسازی ناوگان برون‌شهری استان اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد مدیریت سوخت این سیاست‌گذاری‌ها را تدوین کرده است ولی تا کنون اجرایی نشده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی آموزش و فرهنگ‌سازی را یکی از عوامل موثر در کاهش آمار تصادفات عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش باید با همکاری رسانه‌ها تلاش مضاعفی را داشته‌ باشیم.
حسینی آموزش رانندگان را نیز از عوامل موثر کاهش آمار تصادفات عنوان کرد و افزود: در همین راستا در شش ماهه نخست سال 90 کلاس‌های آموزشی بدو رانندگی برای 231 نفر برگزار شده است همچنین برای تعداد 2 هزار و 57 راننده نیز آموزش حین رانندگی برگزار شده است.
وی از برگزاری طرح آموزش موتورسواران در استان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا در سال گذشته تعداد 500 نفر آموزش دیدند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از پیش‌بینی آموزش یک هزار و 500 موتورسوار استان در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل آمار بالای تصادفات موتورسواران این کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول