اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

شعر عاشورایی تلفیقی از برهان و استدلال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تلفیق و ترکیب شعر با برهان، اثرگذاری بالایی در قیام امام حسین(ع) می‌تواند داشته باشد.

شعر عاشورایی تلفیقی از برهان و استدلال است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه پیش از ظهر امروز در اختتامیه کنگره شعر عاشورایی در همدان اظهار کرد: نگاه دین به مقوله شعر و ادبیات دینی نگاه بلندی است به طوری که جای جای قرآن حاکی از ادبیاتی است که ظلم‌ها را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: خداوند در کنار آیات لایزال خود نیز با ادبیات و شعر با ما سخن گفته است که نشان از تأثیرگذاری شعر در هدایت ملت‌ها دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه خداوند میدان ادبیات دینی را باز کرده است، افزود: در سوره‌ها و آیات الهی به وضوح برهان و دلیل با شعر بیان شده است که خود گویای زیبایی بیان سخن به طریق شعر را به میان آورده است تا به این طریق بتوان تأثیرگذاری بالایی از خود داشت.
وی یادآور شد: امروز با قشری مواجه هستیم که تمایل دارند به صورت برهانی و استدلالی پیش روند که شعر در این عرصه می‌تواند کارساز باشد.
آزادیخواه یکی از پنج صنعت بیان مطالب را شعر را دانست و گفت: تلفیق و ترکیب شعر با برهان، اثرگذاری بالایی در قیام امام حسین(ع) می‌تواند داشته باشد.
وی ابراز داشت: در سرودن اشعار حسینی باید تفکر حسینی جای داشته باشد و در این وادی کسانی می‌توانند ورود داشته باشند که دل آنها حسینی باشد و تنها در اندیشه تبیین قیام اباعبدالله (ع) باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به همایش بین‌المللی پیر غلامان امام حسین(ع) در همدان خاطرنشان کرد: این همایش فرایند منطقی و مبرهن را پشت سر گذاشت و توانست به مدت چهار روز میزبان خادمان کوی یار از سراسر کشور و 14 کشور جهان در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.
وی تصریح کرد: این همایش که برای نخستین بار در سطح کشور به صورت بین‌المللی برگزار می‌شد بسیار مورد توجه پیرغلامان کشور و خارجی‌های حاضر در همایش واقع شد و نتایج خوبی را در پایان از خود بر جا گذاشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان سخنانش افزود: هیئات مذهبی همدان فضای معنوی خوبی را در ایام محرم ایجاد کنند هر چند در حال حاضر نیز چنین فضایی حاکم است و در این فضا احساس آرامش می‌کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول