اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هنرمندان جوان اردبیل؛

پوستر چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی طراحی شد

خبرگزاری فارس: به همت هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل پوستر چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل طراحی شد.

پوستر چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی طراحی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر طراحی این پوستر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای اجرایی چهارمین کنگره شعر عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: در پوستر طراحی شده برای این کنگره از  نشان صفویه به عنوان خاستگاه هنر شیعی، که یکی از نمادهای تاریخی استان اردبیل است استفاده شده است.
رحمان مجرد ادامه داد: سرو سرخ در پایین نشان صفویه، تداعی کننده نهضت سرخ حسینی و نماد استقامت، پایداری و ایستادگی نهضت سرخ حسینی است و رنگ سبز در پرچم بالای سر و نشانه‌ای از حضرت زینب کبری(س) که بانوی کربلا است.
مسئل روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: رنگ قهوه‌ای مسلط بر پوستر، نمادی از خاک کربلا است و نوشته روی نشان صفویه که قسمتی از دعای جوشن کبیر بر روی آن حک شده از اسماء الحسنی نام برده و با نقوش اسلامی تزیین شده است.
این هنرمند اردبیلی خاطرنشان کرد: در پس زمینه این پوستر نشان صفویه به صورت بزرگ به کار گرفته شده است تا از رسالت سنگین کنگره شعر عاشورایی خبر دهد و به تبلیغ و ترویج این نهضت، کمک کند.
مجرد به استفاده از نشانه‌های دینی و مذهبی بومی در پوستر چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در طراحی و اجرای پوستر بیشتر سعی کردیم به رویکرد جشنواره که دینی و مذهبی است توجه بیشتری داشته‌ باشیم.
وی به استفاده از فونت‌ها و نوشتار پوستر اشاره کرد و گفت: خط نستعلیق از ایام گذشته، پیوسته با نوعی تحول آرام و نوآوری در قالب رعایت قواعد همراه بوده و از زیبایی بصری، سرعت و سهولت نگارش و خوانایی برخوردار است.
این مسئول تصریح کرد: استفاده از خط زیبای استاد عباس عرفانی با عنوان چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل و سپس نظرخواهی از ایشان پس از اجرای دیجیتالی بر روی ترکیب‌بندی و نگارش صحیح آن، یکی دیگر از علایم تصویری است که مخاطبان را به دیدن پوستر تشویق کرده و آگاه می‌کند.
مجرد در پایان اظهار داشت: امیدواریم توانسته باشیم با طراحی و اجرای این پوستر پیام چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل با موضوعیت شخصیت، زندگی و مصایب حضرت زینب کبری(س) را به مخاطب انتقال دهیم و مخاطب با دیدن آن به موضوعیت کنگره و برگزاری آن در شهر اردبیل دست یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، چهارمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل پایان آبان ماه در بخش‌های شعر فارسی و ترکی و در قالب شعر کلاسیک و آزاد برگزار میشود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول