اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه امسال؛

اردبیل میزبان کنگره شعر عاشورایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ آبان ماه امسال و در آستانه ماه محرم اردبیل میزبان چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی است.

اردبیل میزبان کنگره شعر عاشورایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شعر عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: این مراسم امسال با محوریت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) و با محوریت نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با حضور شعرا، مداحان و کارشناسان حوزه شعر و ادب حماسی و عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود.
وی با یادآوری این‌که دبیرخانه این کنگره امسال در حوزه هنری استان برپا شده است، تصریح کرد: در برگزاری این کنگره کانون مداحان و شعرای عاشورایی و شورای هیئت مذهبی استان اردبیل همکاری دارند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در زمینه شعر و در مفاهیم طرح شده تا 30 مهر ماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
ستوده با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره خاطر‌نشان کرد: کنگره شعر عاشورایی با هدف به نمایش گذاشتن آثار فاخر ادبی به ویژه شعر با موضوع نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) و مفاهیم خلق شده در این حماسه جاویدان، انتقال هویت اصیل دینی، اسلامی، تلاش برای تصفیه جامعه از برخی رذیلت‌ها و کج‌روی‌ها و به نمایش گذاشتن ابعاد مختلف فرهنگ عاشورایی و حسینی است.
این مقام مسئول با بیان این‌که امروز بیش از هر زمان دیگر به تبیین واقعی و روشنگرانه حادثه عظیم عاشورا با تکیه بر هنر و آموزه‌های دینی و اسلامی نیاز داریم، اضافه کرد: هنر بدیع‌ترین شکل و قالب در انتقال این ارزش‌ها و مبانی است و باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا تجلی واقعی این فرهنگ اصیل و ارزشمند را در جامعه شاهد و ناظر باشیم.
به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان این‌که امسال تلاش کردیم در محورهای مختلف آثار بیشتری را از هنرمندان و صاحبان ذوق جمع‌آوری کنیم، ادامه داد: تاکنون سه کنگره شعر عاشورایی در اردبیل با موضوعات مختلف برگزار شده و ما آثار گردآوری شده در این کنگره‌ها را در قالب کتابی جامع و کامل تدوین و تهیه کرده و در اشکال مختلف در خدمت علاقه‌مندان قرار دادیم.
ستوده در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دبیرخانه این کنگره به صورت دائمی در استان اردبیل راه‌اندازی شده است، گفت:‌ اردبیل که به شهر حسینی و دارالارشاد معروف است برای همیشه میزبان این کنگره فاخر و ماندگار است و باید از این فرصت برای اعتلای فرهنگ و هویت دیرپای این دیار استفاده کنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول