اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اردبیل در مخالفت با استفساریه حقوق مادام‌العمر سیاسیون:

هرگز برای تحقق بی‌عدالتی رای نخواهم داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مخالفت با استفساریه موسوم به حقوق مادام‌العمر سیاسیون، هرگز برای تحقق بی عدالتی رای نخواهم داد.

هرگز برای تحقق بی‌عدالتی رای نخواهم داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، قاسم محمدی اظهار داشت: هر چند مصوبه هفته گذشته مجلس ربطی به حقوق مادام‌العمر برای دارندگان پست‌های سیاسی نداشت و در خصوص اصلاح تبصره‌ای از قانون خدمات کشوری و تنها سوء تفاهم در برداشت‌های عمومی جامعه بود اما اگر هم این چنین بود، هرگز برای تحقق بی‌عدالتی رای نداده و نمی‌دادم.
وی در مورد تصویب استفساریه موسوم به حقوق مادام‌العمر برای دارندگان پست‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: در حالی که خدمات ارزشمندی در مجلس هشتم به جامعه ارائه شده اما تصویب این چنین مصوبه‌هایی می‌تواند نقطه تاریک این دوره باشد که نمایندگان خادم ملت هرگز اجازه ندادند چنین اتفاقی در مجلس رخ دهد.
وی ادامه داد: اینجانب در روز تصویب با مرخصی در حوزه انتخابیه‌ام حضور داشتم و اگر در بهارستان هم حضور داشتم برای رد آن تلاش می‌کردم چرا که مردم و به ویژه جوانان مملکت از نماینده خود انتظار برخورد با ناعدالتی‌ها را دارند.
محمدی با بیان اینکه استفساریه این مصوبه موجی از مخالفت‌های مردمی را در سراسر کشور به راه انداخت، اظهار داشت: زمانی که برای راهیابی به مجلس تلاش می‌کردیم هرگز به حقوق مادام‌العمر برای خود و سیاسیون فکر نمی‌کردیم بلکه هدف اصلی خدمت به مردم و نوکری آنان بوده است که به خواست خدا در این آرمان بزرگ مصمم هستیم.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه این مصوبه توسط 17 نفر از نمایندگان به مجلس ارائه شده بود، ادامه داد: قطعاً اگر مجلس مصوبه‌ای در خصوص حقوق مادام‌العمر مدیران سیاسی داشته باشد به دلیل مغایرت با قانون اساسی، از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد، اما تعداد 137 نفر از نمایندگان، با چنین استفساریه‌ای مخالفت کردند تا پاسخی شایسته به دغدغه‌های جامعه داده باشند.
وی افزود: حتی مطرح کردن چنین موضوعاتی موجب ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم می‌شود و ممکن است اعتماد آنان را دچار تردید کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مصوبه‌هایی نظیر حقوق مادام‌العمر در هیچ دوره مجلس وجود نداشته، اما اگر باشد هم  به دلیل تبعیض‌آمیز بودن، دارای ماهیتی ناعادلانه است که هم با روح اسلام مخالف است و هم با قانون اساسی؛ ضمن اینکه افکار عمومی جامعه را نیز نگران می‌کند.
وی ادامه داد: اصل این مصوبه در دوره سوم مجلس مطرح و در دوره هفتم تصحیح شده بود و این مصوبه مجلس هشتم نیست و نمایندگان مجلس هشتم فقط به یک تفسیری از آن رای داده‌اند اما در هر حال اجرای این مصوبه جامعه را دچار آسیب‌هایی خواهد کرد.
محمدی با اشاره به تلاش رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی به جامعه، گفت: از رسانه‌ها و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی می‌خواهم در مورد اتفاقات و مصوبه‌های مجلس به روشنگری پرداخته و اجازه ندهند با برداشت‌های ناصواب افکار عمومی دچار نگرانی شوند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول