اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

شهرها به گوشت قربانی بنگاه‌های تجاری تبدیل نشود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرها به گوشت قربانی کسانی که شهر را برای خود بنگاه تجاری و اقتصادی می‌بینند تبدیل نشود.

شهرها به گوشت قربانی بنگاه‌های تجاری تبدیل نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی صبح امروز در سومین نشست تخصصی شهرسازی که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: شهرسازها باید سهم خود را از توسعه شهر بگیرند.
وی با بیان اینکه در مدیریت شهری عموما مهندسان معمار هستند که مهندسان شهرسازی را زیر پا می‌گذارند، تصریح کرد: برای اینکه چهره نابه‌سامان شهر که بعد از 30 سال بهم ریخته است سامان یابد باید به سیما و منظر شهر بیشتر توجه شود.
این مسئول افزود: از میدان مرکزی شهر ارومیه که رد می‌شویم شاهد نابه‌سامانی‌های زیادی هستیم و لازم است تا مهندسان شهرسازی در این زمینه وارد عمل شده و چهره شهر را سامان دهند.
محمودی خاطرنشان کرد: تاکنون شاید کمتر به مسائل شهرسازی رسیدگی شده است و مشکلات شهری را از نظر شهرسازها کمتر دیده‌ایم.
وی با تاکید بر همراهی مهندسان شهرسازی در زمینه عمران شهری، اعلام کرد: شهرسازها در ساخت و ساز شهر زیبا، توسعه یافته و انسان‌محور باید همراه باشند.
این مسئول سیما و منظر شهرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق سیما و منظر شهرها است که افراد هویت خود را باز می‌شناسند.
محمودی خطاب به دانشجویان رشته شهرسازی حاضر در این همایش، بیان کرد: باید باورمان باشد که رفتار مردم بازتابی از طراحی‌های محیط شهری است و باید باور کنیم که این قلم نقاشی خلق شهر کار خدایی می‌کند و باید در این زمینه خلق خدایی کنیم.
وی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر بر اصول شهرسازی در ساخت و ساز شهری، افزود: با بهره‌گیری از اصول طراحی محلات سنتی و توجه به تعاملات اجتماعی، فضاهای شهری جدید را به صورتی کارا و پایدار و کاملا هماهنگ با انسان طراحی کنیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول