اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان:

150 معدن در نهبندان شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: 150 معدن در نهبندان شناسایی شده که مراحل دریافت پروانه بهره‌برداری و اکتشاف از این معادن انجام شده است.

150 معدن در نهبندان شناسایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا اردونی صبح امروز در جمع پرسنل اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اظهار داشت: از این تعداد برای 67 معدن پروانه بهره‌برداری، 18 مورد گواهی کشف و برای 65 معدن پروانه اکتشاف صادر شده است.
وی با بیان اینکه 67 معدن دارای پروانه بهره‌برداری ذخیره قطعی بیش از 59 میلیون تن دارند، افزود: استخراج سالانه این 67 معدن در سال بیش از 600 هزار تن است که برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: بهره‌برداران معادن پس از به ثبت رسیدن و دریافت پروانه اکتشاف حدود یک سال فرصت دارند تا برای دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.
اردونی با اشاره به وجود 60 درصد معادن استان در نهبندان، انواع معادن موجود در این شهرستان را شامل سنگ تزئینی مانند گرانیت، مرمریت، سنگ چینی و معادن سیلیس، منیزیت، کرومیت و گچ عنوان کرد.
وی گفت: پس از بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از معدن آنتیموان شهرستان و رضایت نداشتن از روند مطالعه و اقدام‌های پیمانکار مقرر شد با برگزاری جلسه‌ای به مشکلات این معدن رسیدگی شود.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اظهار امیدواری کرد: در صورت تأیید شدن عیار و میزان ذخیره قطعی و شاخص‌های بهره‌برداری با پیگیری‌های صورت گرفته و قول مساعد مسئولان شاهد راه‌اندازی کارخانه فرآوری آنتیموان باشیم.
اردونی درباره واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان گفت: در نهبندان 21 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی وجود دارد که از این تعداد 13 واحد فعال است.
وی مشکلات مدیریتی و مالی در برخی صنایع را مهم‌ترین علل فعال نبودن برخی واحدها دانست و کارخانه گچ، قطعات بتنی، واحدهای فرآوری سنگ، تولید مصالح آجر را از واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال نهبندان برشمرد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان با اشاره به محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی کشور افغانستان و تعطیلی بازارچه دوکوهانه گفت: صادرات از این بازارچه فقط به صادرات ماده 210 محدود شده است و در عمل صادرات عمده‌ای از این بازارچه انجام نمی‌شود.
اردونی افزود: از محل ماده 210 امسال بیش از 2 میلیون و 213 هزار دلار از این بازارچه صادرات داشتیم اما با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده و استفاده تجار افغانی از بازارچه ماهیرود و میل 78 امسال واردات از بازارچه دوکوهانه انجام نشد.
وی با اشاره به دریافت مجوز ورود دام از بازارچه دوکوهانه در سفر هیئت دولت، اظهار امیدواری کرد: پس از فراهم شدن ساز و کار اجرایی شاهد ورود دام از این بازارچه باشیم.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب، صنعتی نبودن منطقه و ریسک‌پذیر نبودن افراد بومی شهرستان را از دلایل عدم سرمایه‌گذاری در منطقه عنوان کرد.
اردونی افزود: با توجه به این موارد در حال پیگیری برای راه‌اندازی چند واحد صنعتی، نیمه‌صنعتی و تولیدی جدید در شهرستان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل اشتغال از سرمایه‌گذاری در شهرستان با بهره‌گیری از قابلیت‌ها از طریق تشکیل تعاونی و بنگاه‌های زود بازده و حمایت فرماندار و دیگر مسئولان استقبال و مشکل مالی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را رفع می‌کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول