اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

60 درصد شاغلان در معادن اردبیل بومی هستند

خبرگزاری فارس: معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 60 درصد پرسنل شاغل در معادن این استان بومی هستند.

60 درصد شاغلان در معادن اردبیل بومی هستند
علیرضا آقازاده در حاشیه جلسه هماهنگی حوزه صنعت و معدن با دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با بهره‌گیری از توان نیروهای بومی در کنار رعایت قوانین و مقررات و نظارت‌های مستمر اجازه نمی‌دهیم در این بخش سوء‌استفاده‌هایی انجام شود.
وی با بیان اینکه کار اکتشاف مستلزم صرف هزینه و زمان است، یادآور شد: ما هم اکنون کار اکتشاف و بهره‌برداری از معادن مس شمال مشگین‌شهر را داریم و اگر در این منطقه متوجه ذخایر مناسبی همچون مس و طلا نیز شویم حتماً به بهره‌برداری آن دست می‌زنیم.
آقازاده با هشدار به افراد سوء استفاده کننده در بهره‌برداری نامناسب از معادن و لطمه زدن به محیط زیست، بیان داشت: بر اساس قوانین و مقررات و نظر مهندسان کارشناس مجوز لازم را در حوزه استخراج، اکتشاف و بهره‌برداری می‌دهیم که این کار با استعلام از منابع‌طبیعی، محیط زیست و برخی از دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود.
این مسئول بازدید‌های نظارتی را در مراقبت از حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: ما نیز تخریب چهره برخی از مناطق همچون سردابه در محدوده شهر اردبیل و هشتجین در خلخال را قبول داریم و معتقدیم با برخورد قانونی و جدی با متخلفان نباید اجازه داد برداشت‌های غیر ضروری از منابع زیرزمینی انجام شود.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده همکاری و همراهی با دانشگاه در طراحی و تدوین سند راهبردی صنعت و معدن است چرا که ما تجربه موفقی را در این زمینه در تهیه طرح آمایش سرزمینی در تعامل با دانشگاه و مشاوران تخصصی داریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول