اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه زنجان خبر داد:

فعالیت 200 هیئت احیای فرهنگ عاشورا در جهان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان گفت: 200 هیئت فرهنگی احیای فرهنگ عاشورا در جهان فعالیت دارند.

فعالیت 200 هیئت احیای فرهنگ عاشورا در جهان
حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فرهنگ عاشورا به ‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر باید احیا و نهادینه شود.
وی با اشاره به اینکه نماز اهمیت ویژه‌ای برای امام حسین (ع) داشته است، بیان کرد: در جامعه امروز بیشتر مردم از جمله جوانان اهمیتی به نماز نمی‌دهند و آنرا سبک می‌شمارند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان با بیان اینکه با وجود واقعه عاشورا فرهنگ‌سازی در زمینه نماز یک وظیفه عمومی است، ادامه داد: اهمیت ندادن به مقوله نماز بی‌اهمیتی به فرهنگ امام حسین (ع) تلقی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید در پایتخت شور و شعور حسینی فرهنگ نماز و ارزش برپا داشتن آن احیا شود، تصریح کرد: امام حسین (ع)  ظهر روز عاشورا نمازش را در بیرون از خیمه‌ها به صورت جماعت برپا کرد، که این امر نشان دهنده اهمیت ادای نماز به موقع برای امام حسین است.
حجت‌الاسلام فرجی با بیان اینکه امروزه دشمنان اسلام با ابزارهای بسیار پیچیده فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای خود از قبیل سینما، تئاتر، تلویزیون، فیلم، کتاب، روزنامه، مجله، ماهواره و اینترنت در صدد از بین بردن دین، ایمان و اعتقادات و ارزش‌های اسلامی هستند، ادامه داد: وظیفه مردان و زنان امت اسلامی است که از دین خود پاسداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه عبادت امام حسین (ع) در روز تاریخى و حماسه ساز عاشورا  عبادتى جامع، کامل، پر محتوا و دربردارنده تمامى اقسام، ابعاد و چهره هاى یک سیستم عبادى کامل بود، اضافه کرد: بهترین،  کامل‌ترین و زیباترین عبادت محسوب می‌شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به ادای نماز توسط امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در زیر رگبار تیر، نیزه و شهادت یاران وفادارش بیانگر اهمیت توجه به نماز در سختترین شرایط توسط وی است، افزود: امام حسین ،امام حسین (ع) در همه حالات و شرایط و در همه گفتار، کردار، حرکات و سکنات خویش به یاد خدا و یاد آورى پیمان با او بود و بر پایبندى بر عهد خویش با خدا تأکید داشت.
وی گفت: اقامه نماز در اول وقت از اهمیت بالایی در پیشگاه خداوند برخوردار است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول